image

26.09.2017

Co všechno ukrývá letošní sezona Kooperativa NBL

Pondělním televizním duelem mezi mmcité+ Brno a BC GEOSAN Kolín naostro odstartuje druhé čtvrtstoletí existence samostatné české ligy basketbalistů. Šestadvacátý ročník NBL bude zároveň už čtvrtým, který jako generální partner zajistí pojišťovna Kooperativa. A bude to sezona řady nemalých zajímavostí a někdy až převratných novinek.    

Už při letmém pohledu je jasné, že tucet klubů z loňska doznal jedné změny, když místo Prostějova zaujal BK Olomoucko, byť i tento klub bude hrát převážnou většinu svých zápasů na prknech prostějovského stánku.

Hned dva kluby do nové sezony vyrazí s pozměněným názvem: Brno už bude mmcité+ a Lions se rozkošatěli na Basket Fio banka Jindřichův Hradec.

Velkou novinkou je účast hned šesti celků v pohárové Evropě. Vedle Nymburka v Lize mistrů a Pardubic v kvalifikaci FIBA Europe Cupu se hned kvartet klubů představí v Helios Alpe Adria Cupu. Brno už má premiéru v Osijeku za sebou, Ústí čeká ve středu a Děčín s pražským USK budou následovat zanedlouho.

Pro fanoušky bude zásadní novotou centrální systém ticketingu (prodej vstupenek na zápasy), s nímž Kooperativa NBL přichází jako první soutěž v kolektivních hrách. Všechny kluby spojily prodej svých vstupenek pod jednoho poskytovatele, což nabídne možnost zakoupení vstupenky na jakýkoli ligový duel on-line. Odkazy na nákup vstupenek na jednotlivé zápasy povedou i z oficiálního webu soutěže nbl.cz.

„Pořídit si vstupenku nebylo nikdy snazší, než tomu bude nyní. Domluvili jsme se se společností Sport Ticket, na jejímž portálu bude možné online zakoupit vstupenku na kterékoli utkání z počítače nebo mobilu. Tato společnost navíc navázala spolupráci i s portály Sazky, takže do budoucna by mělo být možné koupit si lístek na ligové zápasy na kterémkoli z 7500 prodejních míst Sazky,“ přiblížil novinku marketingový manažer NBL Martin Drábek na zahajovací tiskové konferenci letošního ročníku, na níž vedle novinářů nechyběli ani hráči, trenéři či manažeři ligových klubů.

Letos se jako další lákadlo pro fanoušky přidá i takzvaný „Šlágr kola“, který bude vysílán na webové platformě tvcom.cz, bude snímán na několik kamer a bude mu předcházet poutavý program s moderátory ve studiu na pražské Královce. Navíc během utkání bude možné přepínání i na jiné, souběžně hrané zápasy kola.

„Troufnu si říct, že bychom s tím měli přijít jako první z kolektivních sportů. Tím, že se budeme pohybovat v prostředí internetu, bychom celý projekt chtěli pojmout trochu netradičněji a odvážněji. Slibujeme si od toho zvýšení sledovanosti ligových zápasů a další přiblížení basketbalu fanouškům,“ podotkl Martin Drábek.  

Do divácké oblasti patří i dvě následující čísla: na zápasy NBL dorazilo v minulé sezoně celkem 222 tisíc lidí, což dalo průměr 930 na jedno utkání. Přenosy na ČT Sport sledovalo u obrazovek celkem 862 tisíc diváků, přičemž je zajímavé, že nejatraktivnější byla v Děčíně pořádaná All-Star Game z 29. prosince.

Letošní Utkání hvězd se posune jen o pár kilometrů a jeden den dál, neboť jej 30. prosince pohostí Ústí nad Labem. Hlasování o základních pětkách Mazáků a Mladých pušek bude spuštěno už na začátku listopadu.  

Z pohledu hracího systému je důležitou změnou, že finále a série o bronz se odehrají na dva vítězné zápasy. Dílčí úpravou prošel i Český pohár, kde se čtvrtfinále bude hrát atraktivnějším způsobem dvou zápasů - doma a venku. FINAL 4 se uskuteční ve Svitavách 17.-18. února a domácí celek do něj je tradičně nasazen přímo.  

Manažeři museli vzít při skládání týmů rovněž v potaz, že v sestavách pro ligové zápasy už mohou trenéři nově využít jen pěti cizinců oproti dřívějším šesti.

Tradiční součástí NBL bude už třetí rok i Kooperativa Faktor, který hodnotí atraktivitu hry jednotlivých basketbalistů, a samozřejmě i vyhlašování Hráče měsíce, který se bude za odměnu nejbližší čtyři týdny vozit v silničním korábu Hyundai Genesis. A pro fanoušky tu i letos budou hlasování o TOP 8 akcí každého měsíce.

Příznivci Kooperativa NBL počínaje prvním kolem najdou na stáncích v ligových halách i magazín #tojebasketbal, který i letos nabídne rozhovor s úřadujícím MVP, tucet dalších interview s hráči a kouči, osobní data všech hráčů, zajímavosti o klubech, různá kuriózní čísla, střelecké posuny top aktivních hráčů, největší akvizice léta a nově i okouzlující partnerky vybraných hráčů.

A ještě jednu novinku skrývá program nadcházející sezony. Budou jí dvě reprezentační okna, sloužící k odehrání čtyř duelů kvalifikace Světového poháru. První bude trvat od 20. do 28. listopadu, druhé od 19. do 26. února.

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Čeps,a.s.

ČEPS
Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.Čeps, a.s.

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

APS

APS
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

Nike

NIKE
Nike, Inc. je významná americká firma vyrábějící převážně sportovní oblečení a potřeby s celosvětovou působností. Sídlo firmy se nachází v americkém Oregonu. www.athleteps.eu

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Nilfisk

Nilfisk
Nilfisk patří k předním světovým výrobcům profesionálních čistících zařízení. Nilfisk

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

Crestyl

Skupina Crestyl patří mezi vedoucí developery s širokým portfoliem rezidenčních a komerčních projektů (Podbaba, Barrandov Hills nebo 4Blok ve Vršovicích).Crestyl

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry