image

10.10.2017

Hradecká škola se dočkala odměny za adopci italské školy

Zástupci základní a mateřské školy Josefa Gočára z Hradce Králové dnes obdrželi od generálního sekretáře České basketbalové federace Michala Konečného ceny za vítězství v projektu Adopt Your Team, který proběhl v rámci červnového EuroBasketu žen v České republice. Vítězná škola byla vybrána z celkového počtu 40 škol, do hal projekt přivedl téměř 6 000 dětí.

 

Projekt Adopt Your Team se obnovil po svém velkém úspěchu na světovém šampionátu 2010. Přihlášené školy si měly možnost vybrat jeden z účastnických týmů šampionátu a adoptovat ho. Každá škola pak měla podle svého uvážení možnost k lehké změně výuky, kdy se žáci dozvídali více o „své“ zemi, vytvářeli transparenty a následně dostali volné vstupenky na zápasy, kde měli týmu vytvořit domácí prostředí. Každý z týmů nakonec našel minimálně dvě školy, které mu v hledišti fandily.

 

Vítězná škola adoptovala celek Itálie, který se ze skupiny v Hradci Králové dostal až do čtvrtfinále v Praze. Nakonec Italky skončily sedmé a jen těsně jim unikl postup na Světový pohár v basketbalu žen.

 

Deštivé říjnové úterní dopoledne se pak pro žáky devátých tříd stalo speciálním, protože se místo výuky shromáždili v učebně angličtiny a od Generální sekretáře ČBF Michala Konečného převzali ceny za výhru v projektu. Hlavní cenou byla interaktivní tabule s projektorem, která byla během prázdnin nainstalována právě v učebně angličtiny a ve výuce už se běžně používá.

 

Kromě interaktivní tabule pak škola získala ještě sadu basketbalových míčů s logem evropského šampionátu, basketbalové dresy s názvem školy na basketbalové turnaje v barvách italských reprezentačních dresů, památeční plaketu a mobilní telefony pro učitele, kteří projekt ve škole iniciovali.

 

„S odstupem času na to člověk vzpomíná úplně jinak. Vím, že byla obrovská vedra a po návratu z O2 Areny jsme byli úplně zničení a na pokraji sil, ale teď už na to vzpomínáme s úsměvem. Když by byla šance se do podobného projektu přihlásit znovu, ani minutu bychom neváhali. Škole to nejvíc přineslo souznění týmového ducha. Žáci se spojili, táhli za jeden provaz a myslím, že to na stadionu bylo vidět. Podařilo se vytvořit nejenom super atmosféru mezi námi, ale snad i v hledišti hal v Hradci a v Praze,“ popisoval po předávání projekt jeden z iniciátorů a učitel na hradecké škole Lukáš Procházka.

 

Spokojeni byli i žáci, z nichž se někteří vůbec poprvé díky projektu podívali do hlavního města a mohli si užít silné emocionální zážitky spojené s fanděním při evropském šampionátu basketbalistek.

 

„Zůstávají v nás ty společné školní akce. Nejprve v Hradci pochody od školy k hale na zápasy Italek a potom zájezd do Prahy, který byl pro některé první návštěvou hlavního města. Nejlepším zážitkem bylo, když si Itálie zajistila ve vyrovnané koncovce zápasu se Slovenskem definitivně postup ze skupiny a pak se přišly hráčky radovat k našemu hloučku,“ vzpomíná žákyně deváté třídy Natálie Macková.

 

„Super bylo, když jsme při čtvrtfinále proti Belgii měli fandící souboj s jejich fanoušky, kteří s námi chtěli soupeřit a mysleli si, že jsme z Itálie. Něco na nás pokřikovali a my jsme se skvěle bavili,“ doplnil ji spolužák Lukáš Hájek.

Celý projekt pochválil i sám generální sekretář federace Michal Konečný, který si vyslechl i pozitivní ohlasy ze zahraničí.

 

„Projekt se moc líbil nejenom na FIBA (mezinárodní basketbalová federace), ale i v jednotlivých zemích. Italky byly z podpory nadšené, a když jsme se na zářijovém evropském šampionátu basketbalistů potkali s realizačním týmem Italů, ještě vzpomínali na silné zážitky s dětmi,“ říkal s úsměvem Konečný.

 

Žáci tak mohou naplno užívat nových školních pomůcek a další školy musí doufat, že se České republice podaří brzy získat pořadatelství dalšího šampionátu, aby podobný projekt mohl znovu proběhnout.

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Čeps,a.s.

ČEPS
Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.Čeps, a.s.

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

APS

APS
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

Nike

NIKE
Nike, Inc. je významná americká firma vyrábějící převážně sportovní oblečení a potřeby s celosvětovou působností. Sídlo firmy se nachází v americkém Oregonu. www.athleteps.eu

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Nilfisk

Nilfisk
Nilfisk patří k předním světovým výrobcům profesionálních čistících zařízení. Nilfisk

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

Crestyl

Skupina Crestyl patří mezi vedoucí developery s širokým portfoliem rezidenčních a komerčních projektů (Podbaba, Barrandov Hills nebo 4Blok ve Vršovicích).Crestyl

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry