image

05.12.2017

Litva, Brazílie a Česká republika. Lvi mezi skokany v žebříčku FIBA

Čeští basketbalisté mají další důvod k radosti. Nejen že v listopadu vstoupili na výbornou do kvalifikace o světový šampionát 2019, ale právě díky dvěma výhrám na úvod kvalifikačního cyklu poskočili v mezinárodním žebříčku FIBA, který srovnává všechny mužské reprezentace.

 

Češi aktuálně zaujímají 26. místo na světě. Z první světové třicítky byli jedním z týmů s největším posunem vzhůru, čehož si všímá i oficiální web mezinárodní organizace FIBA. Svěřenci trenéra Ronena Ginzburga totiž před začátkem kvalifikace o MS uzavírali třetí desítku. Posun o tři místa vzhůru trumfli jen Poláci, kteří ale jsou i tak o dvě místa pod českou reprezentací. Ke skoku o čtyři příčky jim stačila výhra nad Maďarskem, když v Litvě podlehli domácím rozdílem dvaceti bodů.

 

Při své listopadové cestě vzhůru přeskočili Češi Nigérii, Nový Zéland a Gruzii. Právě gruzínský soupeř z evropské zóny nyní nejvíce dotírá na postavení Lvů z 27. místa. Pokud bychom brali v úvahu pouze evropské státy, jsou Češi aktuálním 15. místě.

 

K větším posunům došlo mimo elitní část pořadí. Největší skok směrem vzhůru zaznamenalo i přes dvě kvalifikační prohry Kosovo, což je u relativně nového státu v pořadí zemí logické. Skok měl hodnotu deseti pozic. Kosovu hraje do karet, že se probojovalo do evropské části kvalifikace o MS 2019. Dalšími skokany měsíce jsou Chile (+7) a se šesti místy vzhůru Arménie a Čad. Největší propad zaznamenala už zmíněná Nigérie.

 

I když je díky českému posunu na žebříček FIBA zase o něco příjemnější pohled, o hlavních úspěších se rozhoduje na hřišti. Tam čeká na Lvy v únoru těžký úkol. Oba zápasy totiž odehrají na hřištích soupeřů. Pokud ale v Bulharsku i na Islandu naváží na cenné vítězství z Helsinek, mohou se v mezinárodním srovnání posunout zase o kousek výš.

 

Celý žebříček najdete zde.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Čeps,a.s.

ČEPS
Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.Čeps, a.s.

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

APS

APS
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

Nike

NIKE
Nike, Inc. je významná americká firma vyrábějící převážně sportovní oblečení a potřeby s celosvětovou působností. Sídlo firmy se nachází v americkém Oregonu. www.athleteps.eu

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Nilfisk

Nilfisk
Nilfisk patří k předním světovým výrobcům profesionálních čistících zařízení. Nilfisk

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

Crestyl

Skupina Crestyl patří mezi vedoucí developery s širokým portfoliem rezidenčních a komerčních projektů (Podbaba, Barrandov Hills nebo 4Blok ve Vršovicích).Crestyl

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry