image

24.05.2018

Petra Záplatová přiblížila svůj závěr sezony na sociálních sítích

Rozehrávačka české reprezentace Petra Záplatová má za sebou svou druhou sezonu v Německu. A vypadá to, že je to i její poslední u západních sousedů. Trutnovská rodačka se chce posunout zase o krok dál. Závěr svého působení ve Wasserburgu přiblížila českým fanouškům na sociálních sítích Český basketbal v projektu sledujícím po dobu deseti dnů české reprezentanty.

 

„Bylo to těžké, protože jsem měla konec sezony a vlastně jsem těch deset dní nic pořádně nedělala. Chvilku jsem ale cestovala po Německu, byla jsem navštívit kamarády v Lipsku. Pak mi vlastně celé tři dny zabralo balení a vybalování,“ usmívá se drobná blondýnka, když rekapituluje 10 dnů, kdy byla v každodenním spojení s basketbalovými fanoušky.

 

Pak ale přeladí na vážnou notu a přemýšlí o svých plánech do budoucna: „Chtěla jsem se v Německu cítit jako doma, tak jsem si tam vzala hodně svých věcí. I tak se mi odjíždělo v pohodě. Jsme docela zvyklé, že se stěhujeme třeba po každé sezoně. Německo se mi líbí, hlavně Bavorsko. Tam bych se někdy ráda vrátila na dovolenou nebo za známými, ale basketbalově už ne.“

 

Svůj vliv na to může mít závěr sezony. Wasserburg, ambiciózní účastník Eurocupu, si brousil zuby na stupínek nejvyšší. Ve finále ale podlehl vítězi základní části z Kelternu. „Převažuje zklamání, i když nám to nikdo nedal přímo najevo, ale bylo to znát. Druhé místo se vlastně vůbec neslavilo. Cílem byl titul. Jeli jsme na první místo a nezvládli jsme to. Věděli jsme, že na to máme. Keltern jsme v poháru porazili o 30 bodů, tedy rozdílem třídy,“ nemůže stále překousnout zklamání z posledních zápasů.

 

I tak ale v osobní rovině nachází na uplynulých měsících pozitiva: „Sezona osobně mi dala hodně i to, že jsem v některých náročných situacích poznala sama sebe. Přišla změna trenéra, měnily se hráčky. To nebylo moc lehké.“

 

Zaplatova_vyhlidkaJejí loučení s Německem a návrat do České republiky mohli fanoušci sledovat takřka v přímém přenosu. Mezi fotkami z bowlingu, plného náměstí při rozlučce fanoušky či dokonce té ze hřbetu koně má bývalá hráčka Trutnova a VŠ Praha jednu oblíbenou: „Mám strašně ráda vyhlídku v Lipsku. Tam jsme byli snad tři hodiny do západu slunce a pak ještě chvíli povídali. Moc se mi líbí ten pohled, Lipsko je hezké.“

 

Při vymýšlení témat pro deset dnů určených jen jí samotné se mohl inspirovat dalšími reprezentanty České republiky. Do projektu už se zapojili například Tomáš Satoranský, Romana Hejdová, Blake Schilb, Ondřej Balvín nebo teď aktuálně Vít Krejčí, který sdílí své individuální tréninky v USA.

 

„Hrozně mě zajímalo, jak to funguje u dalších, jak to pojmou. Někdo dával jenom videa, někdo fotky s povídáním. Bylo to docela zajímavé sledovat. Je to hezký projekt,“ přiznává, že projekt sleduje, aby se dozvěděla, jak žijí spoluhráčky, když zrovna nejsou na soustředění národního týmu.

 

V kádru pro květnovou a červnovou přípravu patří Petra Záplatová k nejzkušenějším hráčkám. Sama však svou roli nepřeceňuje a ví, že ani ona nedostane nic zadarmo: „Jsou tu některé holky, které jsou zde poprvé a některé, které už s námi hrály. Musíme se toho všechny pořádně zhostit a ukázat, že do toho týmu patříme.“

 

Už dnes jí v Roudnici nad Labem čeká první ze série přípravných zápasů. Češky vyzvou Maďarky: „Věřím, že lidi v Roudnici budou po basketu hladoví a že nás v zápase proti Maďarsku podpoří. Bála jsme se, jestli bude hodně lidí, ale slyšela jsem, že už je dost lístků prodaných, tak se těším na pořádnou kulisu.“

 

Hříčkou osudu je, že slovenský odborník a trenér českého výběru Štefan Svitek ještě vloni vedl naše čtvrteční soupeřky. „Bude to výzva pro něho i pro nás. Měl by Maďarky dobře zná a věřím, že nás na ně pořádně připraví. To bude velká výhoda,“ věří Záplatová, že české Lvice dostanou dobré rady, jak na soupeřky dnes v Roudnici a zítra v Praze na Královce vyzrát.

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Čeps,a.s.

ČEPS
Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.Čeps, a.s.

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry