image

03.05.2019

Bez roušky i kuchaře, ale se spojením s domovem, ví po návštěvě Číny Michal Šob

„Slunce jsme viděli jeden den před odletem,“ nahlásil po právě skončené týdenní inspekci v Číně generální manažer mužské reprezentace Michal Šob, který s vedoucím týmu Janem Havlasem vyrazil na obhlídku tří destinací, kde lvi budou, nebo by mohli hrát během zářijového světového šampionátu.

 

Přesto klima, ani ovzduší Šob nepovažoval na základě čerstvé zkušenosti za problém. A nemělo by tomu tak být ani během září, kdy mají v Číně panovat vysoké teploty a také má být hodně deštivo.

 

„Na běhání to v Šanghaji nebylo a spousta lidí chodila po ulicích s rouškami, ale nutné podle mě nebyly,“ pochvaloval si přijatelnost venkovního prostředí v 27milionové metropoli, kde Čechy čeká základní skupina mistrovství světa spolu s týmy USA, Turecka a Japonska.

 

Z respiračního pohledu manažera potěšilo i standardní vybavení pokojů v hotelu, kde nechybí čističky vzduchu. Ostatně hotel, který byl reprezentantům předvybrán ze strany FIBA, a který budou sdílet i s Japonci a Turky (tým USA bude jako většinou bydlet jinde), není žádné „béčko“. „Bydleli tu při svých návštěvách všichni poslední američtí prezidenti,“ podotkl Šob, podle nějž je z pohledu hladšího pobytu výhodou, že hlavním manažerem je Turek (tedy Evropan). A z bezpečnostního hlediska je plusem pro změnu absence Američanů.

 

Šanghaj jako megaměsto fanouškům i hráčům bude nabízet i největší možnosti vyžití mimo basketbal. Dongguan je pro změnu basketbalovou baštou, kde právě v době návštěvy reprezentačních inspekčních výprav probíhalo finále čínské ligy, a na místní multinásobné šampiony dorazila vyprodaná hala, tedy přes 16 tisíc fanoušků. A to lístek z kategorie nejnižší cenové kategorie vycházel podle informací české výpravy na 150 eur, což je v Evropě cena za sportovní top akce.

 

Podle Šoba se Čechům podařilo vyjednat možnost dřívějšího příjezdu do Šanghaje, kam se tým bude přesouvat ze závěrečného přípravného turnaje v jihokorejském Soulu. „Dokonce budeme moct od začátku pobytu i trénovat v hlavní aréně,“ potěšilo manažera, který se podivoval tomu, že na této inspekční cestě nebyli například Němci, Francouzi, Japonci i zástupci dalších federací.

 

A Šenčen? Ten byl založen teprve před 40 lety, ovšem už nyní má 12,5 milionu obyvatel, tedy víc než celé Česko dohromady! A každý další půlrok naroste o dalšího půlmilionu, neboť jde o jednu z nejprestižnějších čínských adres přezdívanou „Čínské Silicon Valley“ (přes polovinu obyvatel má vysokoškolské vzdělání) a v důsledku toho je to populačně nejrychleji rostoucí velkoměsto. Místní sportovní areál má těžko popsatelnou velikost a reprezentanti by tu bydleli v hotelu přímo u zápasové arény.

 

Věcí extrémní důležitosti bylo řešení přístupu k internetu, přesněji k v Evropě běžným webům, sociálním sítím či aplikacím typu Google, Facebook, WhatsApp nebo Twitter, které jsou v nejlidnatější zemi nedostupné. Samotní Číňané mají na cokoli od internetu přes vzájemnou komunikaci či zábavu až po nakupování jedinou aplikaci WeChat, ta by ale pro Evropana nebyla příliš praktická.

 

„My jsme během pobytu vznesli požadavek na odstranění blokací různých součástí internetu s poukazem na zajištění hráčského komfortu a možnost komunikace s blízkými doma, na což by Číňané kvůli úspěchu akce měli slyšet. Vzhledem k tomu, že jde o spíš politické rozhodnutí, dostali jsme zatím příslib, ovšem nikoli garanci vyřešení tohoto problému, takže jsme připraveni i na to řešit to po vlastní ose,“ informoval Šob.

 

Není tu bez zajímavosti, že zástupci řady dalších federací přítomných na inspekci měli cenu mobilních dat podobnou jak doma, tak i ve vzdáleném zahraničí, jakým je Čína, a obří disproporci v podání českých operátorů se dost divili.

 

Na rozdíl od Turků či Američanů si Češi nebudou brát do Číny vlastního kuchaře, nicméně potraviny a připravovaná jídla budou pod bedlivým dohledem výživové specialistky české reprezentace. „Budeme znát receptury a složení připravovaných jídel a už předem jsme nahlásili, jaký typ masa budeme a nebudeme chtít. Musím říct, že na čínské straně vzbudil náš požadavek na evropskou kontinentální stravu údiv,“ přiznal Šob, podle nějž například světová ženská tenisová asociace v Číně nedoporučuje jíst kuřecí maso.

 

V oblasti komfortu pobavil podotek manažera americké výpravy, která bude v září (bez hráčů) čítat 45 osob! To Češi se včetně hráčů vejdou do pětadvaceti osob. „Bude prý muset hvězdám v týmu vysvětlit, že na šampionátu nebudou potřebovat takový komfort, jaký se jim dostává v NBA,“ usmál se Michal Šob.

 

Právě přítomnost a atraktivita super týmu USA také prodražuje ceny vstupenek na jeho zápasy, které i proto mají na šampionátu celkem tři různé hladiny. V jedné jsou „běžná“ utkání, v další jsou duely domácích Číňanů a v ještě jiné utkání Američanů.

 

Pokud jde o vstupenky, podle aktuálních informací už nejsou k mání balíčky „Follow Your Team“, kde se daly najednou koupit všechny zápasy dané reprezentace v základní skupině plus další v následné fázi. Naopak stále ještě jsou na oficiálním portálu FIBA https://en2019fbwc.damai.cn dostupné City pasy pro určité město. Podle vyjádření Michala Šoba FIBA pro každou federaci uvolnila jen velmi omezený počet vstupenek a fanoušci jsou tak odkázáni na oficiální prodejní portál, přičemž lístky na jednotlivé hrací dny a zápasy uvolní FIBA do prodeje až 3. června. Podle Šoba se už předem dá počítat s tím, že všechny zápasy se vyprodají.

 

Česká basketbalová federace spolupracuje i se dvěma cestovními agenturami, které by byly schopny obstarat i kompletní zájezdy, ale i ony zatím čekají na uvolnění vstupenek.

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR