image

07.09.2019

Češi pokračují v pohádce. Na MS přehráli Brazílii

Oba dnešní soupeři už dokázali v dosavadním průběhu mistrovství světa překvapit. Reprezentanti České republiky už jenom svým postupem do osmifinálové fáze šampionátu z jedné z nejtěžších skupin na MS. Brazilci pak v základní skupině přehráli favorizované Řecko, když vypíchli trestný hod Sloukase z obroučky sekundu před koncem, který by zápas poslal do prodloužení.

 

Brazílie a Česká republika se na basketbalových kolbištích prakticky nepotkávají, proto byl dnešní zápas pro oba celky velkou neznámou. Dobře do utkání vstoupili Češi. Své akce dohrávali poctivě až do podkošového prostoru, odkud zakončovali. Získali až sedmibodové vedení. Pak se přeci jen začali prosazovat i Brazilci. Tempo hry se v tu chvíli řídilo spíše jejich pomalejším basketbalem. Do obrany se totiž dokázali rychle vracet.

 

Trenéra Ginzburga i všechny fanoušky vystrašila situace, kdy po střetu se soupeřem zůstal chvíli na palubovce ležet Ondřej Balvín. Krátký odpočinek na lavičce ale vše spravil. Češi na začátku druhé čtvrtiny přidali do svého defenzivního repertoáru zónu. Povedlo se jim tak eliminovat pick and roll, ze kterého hrozil hlavně Huertas. Rozdíl se dlouho držel kolem čtyř bodů, ale pak Lvi zahráli smrtící protiútoky zakončené za tři body a uskočili na rozdíl až 15 bodů. Brazilci i pod hrozbou pátého týmového faulu bránili velmi agresivně a to se jim vyplatilo. Navíc Lvi nevytěžili nic ze šestek ani z poslední střely s klaksonem.

 

Češi si oproti utkání s Tureckem pohlídali vstup do druhého poločasu. Nepolevili ve své aktivitě v útoku a navíc ještě utáhli šrouby v defenzivě. Dobře se zastupovali, vypomáhali si. Ondřej Balvín navíc spolehlivě sbíral obranné doskoky. Jejich vedení se rychle vyšplhalo na 20 bodů. To byl signál pro Brazilce, aby něco změnili. Využili chvilkového benevolentnějšího metru a hráli na hodně úzké hranici faulu. Vycházelo jim to. Češi nedali pár střel, naopak soupeř se dokázal chytit z dlouhé vzdálenosti. Uklidnění přinesl svou trojkou Satoranský a pomohl také příchod Schilba.

 

Český univerzál ale musel po faulu při střelbě Barbosy opustit pro zranění hřiště. Ani tohle ale se Lvy neotřáslo. Naopak! Svým tempem deptali soupeře. Český náskok se vyšplhal až na neuvěřitelných 30 bodů! Ano, hrálo se také o konečný rozdíl ve skóre kvůli případné postupové matematice. Trenér Ginzburg ale při extrémním zatížení hráčů nechtěl riskovat zranění a sestavu prostřídal ve chvíli, kdy se náskok pohyboval kolem 25 bodů. Ani hráči z lavičky si nevedli zle a konečné vítězství o 22 bodů je velmi nečekaným a vítaným bonusem.

 

Brazílie – Česká republika 71:93 (16:20; 32:45; 46:65)

Benite 12, Barbosa a Huertas po 11 – Satoranský 20 bodů, 9 asistencí a 7 doskoků, Balvín 15 bodů a 11 doskoků, Auda 14, Bohačík 12, Hruban 8, Kříž a Schilb po 6, Peterka a Pumprla po 5, Šiřina 2, Palyza a Vyoral 0

TH: 10/9 – 18/13

Trojky: 8 – 8

Doskoky: 28 – 39

Zisky: 8 – 8

Ztráty: 11 – 13

Asistence: 21 – 25

Fauly: 19 – 13

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

HomeCredit

HomeCredit
Společnost Home Credit a. s. je českou nebankovní institucí, která se specializuje na spotřebitelské financování. Poskytuje je zejména formou nákupu na splátky, úvěrových či kreditních karet či hotovostních úvěrů. www.homecredit.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC