image

01.09.2019

Češi sehráli s favoritem sympatickou partii

Na tohle český basketbal čekal dlouhých 37 let. Po takové době zazněla před zápasem mistrovství světa v basketbalu česká hymna. A los k hrdinům ze středu Evropy nebyl moc přívětivý. Do samostatné české premiéry jim přisoudil jednoho z nejžhavějších favoritů na titul, Spojené státy americké.

 

Bylo zřejmé, že oba týmy si v úvodních vteřinách potřebovaly osahat atmosféru světového šampionátu. Přeci jen o něco dříve se začáteční nervozity zbavili Američané. Češi je ale naštěstí do velkého tlaku nepustili. Respekt si vynutili bodovou šňůrou 9:0. Nutili soupeře faulovat, ale od čtyř týmových faulů už se Američané prý žádného dalšího nedopustili. Naopak to byli oni, kdo zvládl ještě o bod lepší šňůru. Tu utnul až úspěšnou trojkou Blake Schilb.

 

Do druhé čtvrtiny vlétli Američané mnohem lépe a tentokrát bohužel svůj tlak i proti téměř základní sestavě Lvů udrželi. Česká zóna přestala kouzlit. Soupeř prokazoval svou obrovskou kvalitu ve hře 1 na 1. Na druhé straně favorité dokázali velmi tvrdou a těsnou obranou na hranici faulu eliminovat českou ofenzivu. I tak ale hráči v bílých dresech předvedli pár líbivých akcí. Jenže soupeři v útoku narostlo sebevědomí. I proti ztráceli Češi v poločase 14 bodů.

 

Češi vstoupili do druhého poločasu nebojácně. Se soupeřem hráli vyrovnanou partii. Jen škoda, že se častěji neprosazovali proti americké obraně. O to spíše, že Američané zařadili vyšší rychlostní stupeň. Pomohly jim k tomu ubráněné české útoky a bleskurychlé konty přesně zakončované klidně i z delší vzdálenosti. Česká defenzivě dovolovala na pohled jednoduchá zakončení. Lvi se tak mohli opřít alespoň o střelbu z dálky z ruky Bohačíka s Hrubanem. Efektní smeč pak předvedl Satoranský.

 

Lvům se ještě podařilo stáhnout manko na 14 bodů, ale americký útok byl už moc efektivní. Jakékoliv defenzivní zaváhání bylo nekompromisně potrestáno. České manko tak narostlo přes 20 bodů. Trenér Ginzburg nechal odpočívat většinu hráčů ze základní osy, i tak ale Češi drželi krok. Pravda, za rozhodnutého stavu, ale i tak byla trojková přestřelka na konci zápasu sympatickým počinem. Stejně jako celá dnešní partie s velkým favoritem.

 

 

Česká republika – USA 67:88 (14:17; 29:43; 48:66)

Satoranský 17, Bohačík a Hruban po 13, Balvín 7, Peterka 5, Auda 4, Palyza a Schilb po 3, Pumprla 2, Kříž, Šiřina a Vyoral 0 – Mitchell 16, Barnes 14, Walker 13, Tatum 10

TH: 14/7 – 6/4

Trojky: 8 – 10

Doskoky: 38 – 40

Zisky: 3 – 6

Ztráty: 15 – 7

Asistence: 17 – 18

Fauly: 15 – 17

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

HomeCredit

HomeCredit
Společnost Home Credit a. s. je českou nebankovní institucí, která se specializuje na spotřebitelské financování. Poskytuje je zejména formou nákupu na splátky, úvěrových či kreditních karet či hotovostních úvěrů. www.homecredit.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC