image

09.01.2019

Češi U16 strávili závěr roku na Turnaji olympijských nadějí v Maďarsku

Mladí reprezentanti tak museli přerušit tradičně klidné vánoční svátky a vyrazit daleko od domova skoro až k oblíbenému cíli českých turistů Blatenskému jezeru neboli Balatonu. Ani přerušení volna basketbalem jim ale nevadilo.

 

„Organizace turnaje byla výborná. Jak úroveň ubytování, tak tréninkové a zápasové podmínky. Bylo o nás skvěle postaráno,“ říká reprezentant Matěj Šafařík.

 

Navíc turnaj neobsahoval jen basketbalové zážitky a oba týmy si mohly prohlédnout krásy zimního Székesfehérváru. 

 

„Basketbalu bylo hodně, a proto jsme se poslední den vydali s celým týmem do města na procházku,“ vypráví Šafaříkova kolegyně Laura Mikšíková.

 

Oba týmy tam byly ale hlavně kvůli basketbalu a během tří dnů odehráli všichni účastníci tři duely. Muži na úvod vůbec nestačili na Polsko, když podlehli 60:99, následně až do úplného závěru bojovali o výhru se Slovenskem (73:78), aby na závěr ukořistili alespoň jednu výhru proti Maďarům (60:57).

 

„Všechny zápasy vždy byly kvalitní a soupeř tvrdě trestal každou naši chybu. Myslím si, že zápasy byly velmi pohledné se spoustou krásných momentů. Samozřejmě tam ale také bylo z naší strany dost chyb, které nás stály výhru hlavně v zápase proti Slovensku,“ pokračuje Šafařík, kmenový hráč pražských Jižních Supů.

 

Nejhorší zápas českých Lvů na turnaji přišel hned na začátek, když od silných Poláků obdrželi devětatřicetibodový výprask. Duel nevyšel ani individuálně Šafaříkovi, jinak nejlepšímu českému střelci na turnaji, který proti Polsku vyšel bodově naprázdno.

 

„Do prvního zápasu jsme šli s velkým odhodláním a začátek nám vyšel, pak se ale soupeř rozehrál, šel do vedení a my jsme sklopili hlavu a přestali hrát. Než jsme se znovu chytili byl rozdíl značný a už se to těžko otáčelo,“ popisuje Šafařík.

 

Zbylé zápasy už ale byly z české strany výrazně lepší, což potvrzuje i hodnocení manažera týmu Tomáše Dokoupila.

 

„Co se týče hry - tým U16 se začíná sehrávat, v prvním utkání turnaje jsme nestačili na suverénní Poláky (těm však v turnaji nemohl konkurovat nikdo), poté jsme svedli vyrovnanou bitvu se Slovenskem a to nejlepší jsme si nechali na závěrečné utkání proti domácímu Maďarsku. Výkony by se daly popsat slovem syrové - je před námi spousta práce směrem k ME, kluci potřebují zažít prvky hry, které chceme praktikovat, musejí se vyrovnat s jinou rolí, než mají v klubech apod. Nicméně, jádro týmu vypadá slibně a věříme, že za 9 měsíců budeme moct předvést takové výkony, jakými se chceme na mistrovství Evropy prezentovat," myslí už Dokoupil na evropský šampionát divize B, který bude v srpnu hostit černohorská Podgorica.

 

Dokoupil si chválí i změnu formátu turnaje, když se poprvé hrál turnaj dívek i chlapců na stejném místě.

 

„Letošní ročník byl jiný oproti předcházejícím ročníkům, kdy kluci a dívky hráli oddělené turnaje, letos se vše odehrávalo na jednom místě. Tato skutečnost ovlivnila atmosféru jednotlivých utkání, kdy i všechna "nedomácí" družstva měla v hledišti zajištěnu podporu. Takový systém TON vypadá do budoucna velice slibně, a i my děkujeme děvčatům za podporu během zápasů,“ říká Dokoupil.

 

Dívky odehrály ještě o něco povedenější turnaj než jejich stejně staří mužští kolegové, Když na úvod rozstřílely Polsko 98:41, pak si znovu bez větších potíží poradily se Slovenskem (82:58), aby pak na závěr turnaje nezvládly druhou půli v utkání s Maďarskem (48:72).

 

„Na to, že jsme měly jenom jedno soustředění před turnajem, byly zápasy celkem povedené. Měly jsme tam lepší úseky, na kterých můžeme stavět i ty špatné, na kterých budeme muset do evropského šampionátu zapracovat,“ má Mikšíková v hlavě srpnový Eurobasket v makedonském Skopje.

 

Pozitivní pocity z turnaje Lvicím trochu pokazil závěrečný duel s Maďarkami, ve kterém prohrály druhou půli 25:43.

 

„Duel s Maďarskem se nepovedl asi z více důvodů. V druhém poločase jsme měly hodně ztrát, špatně jsme na hřišti komunikovaly, a hlavně jsme do toho mohly dát daleko větší nasazení. Do Eurobasketu nás čeká ještě hodně práce,“ uzavírá hráčka Žabin Brno. 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR