image

24.02.2020

Češi ztratili nadějně rozehraný zápas až v posledním dějství

Pondělní podvečer patřil pokračování kvalifikace na EuroBasket 2021. To zavedlo české basketbalisty do země basketbalu zaslíbené. V Litvě je kolektivní hra pod bezednými koši národním náboženstvím. Domácí tak dnes chtěli udělat vše pro to, aby odčinili překvapivou prohru z Belgie.

 

Češi do utkání vstoupili bez respektu z favorizovaného soupeře i šestitisícového litevského kotle. Útok působil mnohem lepším dojmem než ve druhém poločase vítězného pátečního utkání proti Dánsku. Očekávané problémy ale dělaly české defenzivě dvě domácí věže. Martin Kříž si brzy připsal dvě osobní chyby. Do hry se dostal Patrik Auda, který byl po pátečním půstu žíznivý. Jeho nájezdy pod koš skvěle doplňovaly českou ofenzivní hru.

 

Pod litevským košem se asi nejvíc projevovala výšková převaha domácích, kteří si útočným doskokem zasloužili několik dalších šancí na zakončení. Jakmile se Lvi snažili maximálně pokrýt podkošový prostor, uvolnilo se místo na perimetru. Domácí toho dokonale využili, aby trojkami smazali těžce budovaný český náskok. Jen Bendzius jich za druhou čtvrtinu trefil pět.

 

Jenže jinak česká defenziva fungovala parádně. Vít Krejčí svými dlouhými pažemi znepříjemňoval Litevcům rozehrávku. V útoku zažíval mnohem lepší večer Vojtěch Hruban. Také díky jeho příspěvku nejvyšší české vedení v první půli narostlo na osm bodů. Ani jeho ztráta ale nerozházela českou sestavu. Důkazem budiž poslední akce, kterou po zisku za pouhé tři vteřiny zakončoval Šiřina.

 

Vypadalo to, že Litevci našli skulinku v české defenzivě díky preciznímu provedení pick and rollu. Po oddechovém času trenéra Ginzburga se ale obrana Lvů opět o něco zpevnila. Oproti útočné druhé čtvrtině se na hřiště vkradlo přeci jen více osobních soubojů. Češi si díky pár těžkým střelám, které si většinou brali přes Mačiulise, vypracovali až devítibodový náskok. Jenže domácí dokázali hned z protiútoku zareagovat trojkou. Skvělou akci ale předvedl i Vít Krejčí, který si vzal míč, projel celé hřiště a nekompromisně zasmečoval.

 

Závěrečnou desetiminutovku začali domácí pro český tým hrůzostrašně. Šnůra osmnácti bodů dostala do varu nejen hráče, ale i vyprodanou arénu, která do té doby byla zaskočena výkonem Čechů. Šílenou řadu litevských bodů přerušil trestnými hody až po čtyřech a půl minutách Auda. To už ale měl litevský náskok dvoucifernou hodnotu. Litevcům se dařilo vše, na co sáhli. Naopak českým basketbalistům padali míče z ruky a střely z obroučky.

 

Litva – Česká republika 97:89 (19:20; 42:47; 62:67)

Bendzius 26, Birutis 17, Butkevicius 11, Motiejunas 10, Kuzminskas 9, Dimsa 8, Jokubaitis 7, Valinskas 5, Maciulis 4, Kalnietis 0 – Hruban 26, Auda 16, Bohačík 11, Vyoral a Krejčí po 6, Šafarčík a Peterka po 5, Puršl, Šiřina a Kříž po 4, Farský 2, Palyza 0

TH: 28/21 – 17/10

Trojky: 12 – 7

Doskoky: 36 – 26

Zisky: 5 – 5

Ztráty: 15 – 13

Asistence: 30 – 19

Fauly: 23 - 24

 

Ronen Ginzburg: „Musím říct, že tu byla skvělá atmosféra jako vždycky v Litvě. Hráli jsme mnohem lépe než proti Dánsku. Tři čtvrtiny jsme hráli, ne skvělý, ale velmi dobrý basketbal. Měli jsme objektivní problém na pivotu. V takovém zápase, jako byl ten dnešní, nám o to víc chyběl Ondra Balvín. Nakonec jsme za to zaplatili cenu. Jejich pivoti nás nakonec zabili. Zápas se rozhodl v těch dvou, třech minutách na začátku čtvrté čtvrtiny. My jsme nedali otevřené střely a oni nás potrestali z pick and rollu. Tam jsme ztratili zápas.

 

Nikdy nemůžete být spokojení, když prohrajete zápas v poslední čtvrtině. Myslím ale, že musíme být objektivní a podívat se na naší sestavu s mladíky na některých pozicích. Já jsem hrozně rád za charakter, který jsme ukázali. Jsme na dobré cestě a doufám, že to tak bude pokračovat.“

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC