image

13.09.2020

Česko nám dává větší smysl, shodují se Elhotová s Hrubanem

Na české a nyní už i světové planetě sportu dosáhl tolik jako málokdo. Je dějinným top skórerem jedné z nejlepších evropských soutěží, je kapitánem devátého národního týmu světového žebříčku, mnohonásobným reprezentantem i ligovým mistrem. A za poslední roky stihl porozdávat tolik radosti, že si to jen stěží umí představit. Stal se tváří reprezentace, díky častému veřejnému působení čím dál známější, přesto je stále pevně „usazený“ na zemi. Dokonce až tak, že by odmítl i sebemenší pozornost jako projev uznání či vděčnosti. Třeba drink nebo jídlo věnované majitelem restaurace. A jeho zdůvodnění je zcela prosté…

 

„Přiznám se, že po něčem takovém asi netoužím a snažil bych se to tedy odmítnout. Možná jen pokud by na tom někdo vyloženě trval, asi bych se „vzdal“, ale na druhé straně to od nikoho neočekávám. Když si dám dobré jídlo nebo pití, tak budu radši, když si sám zaplatím. Je to vyjádření toho, že to ten člověk dělá dobře, stejně jako když on mně poděkuje za to, že jsme hráli dobře na šampionátu v Číně,“ nechce se ani náznakem vpasovávat do role sportovní celebrity 31letý národní forward Vojtěch Hruban, který od čtvrtka shlíží na Prahu v nadživotní velikosti z padesátimetrového poutače zavěšeného na konci Nuselského mostu - poprvé v národním dresu s nápisem ČESKO.

 

Pro něj jakoby symbolicky byl v celé kompozici umístěn, stejně jako hlavní hvězda ženské reprezentace Kateřina Elhotová, až za současnou českou jedničku, rozehrávače Chicago Bulls Tomáše Satoranského, byť by si za vše, co každý rok pro svůj sport dělá, nejspíš zasloužil být také na úrovni „pole position“. Ani trochu si na to ale nestěžuje a s celkovým vyobrazením je spokojen, ač na jednu okolnost si nezvyká snadno...

 

„Je to hodně zvláštní. Je to nadživotní velikost a ještě takhle velká,“ říká ke své zhruba desetimetrové postavě na poutači. „Párkrát už jsem na billboardech byl, ale tohle je zdaleka největší podobizna. Ten detail, v jakém se člověk vidí, je strašně zvláštní – jako kdybych se koukal z pěti centimetrů do zrcadla,“ přiznává.

 

I když ale nebude mít problém s tím se na svou obří podobiznu podívat, cestou autem přes Nuselský most se kromě krátkého kontrolního mrknutí (svým nyní ultra ostřížím zrakem) hodlá věnovat především řízení.

 

„Objevovat se na podobných poutačích mi nevadí. Ze začátku chvíli trvá si na to zvyknout, ale pak už to člověk tolik nevnímá. Hlavně je důležité si napoprvé říct, že ten billboard vypadá dobře. Pokud bych si řekl, že je příšerný, budu na něj koukat pátravě častěji.“

 

Od zavěšení poutače u Nuselského mostu zatím neuplynulo mnoho času, nicméně i křídlo už k němu stihlo dostat pár zpráv. Ve všech se objevovala podobná slova: „Bylo to většinou ve smyslu - tyjo, je to fakt velký!“

 

V pátek odpoledne si ještě nebyl jistý, jestli si „fakt velkého Vojty“ stihl všimnout i jeho tchán, který po Nuselském mostě jezdí každý den do práce a bude tak mít nyní svého zetě pravidelně na očích. „No, uvidíme, jaká bude jeho reakce, až poprvé projede kolem,“ usmál se Hruban.

 

Nový nápis ČESKO na hrudi, s nímž basketbalové reprezentace přišly jako první z velkých tuzemských týmových sportů, uvítal.

 

„Jistě jako každá věc i tohle má své odpůrce, ale mně se tenhle tvar líbí a dává mi to větší smysl než dřívější Czech Republic. Používání názvu země ve vlastním jazyce má většina národních reprezentací, takže jsem rád, že jsme se přidali, protože Česko bude všeobecně líp používané. A taky jsem rád, že jsme náš první kolektivní sport, který to použil - razíme tak cestu. A na tom dresu to vypadá určitě líp.“

 

 

Hrubana také těší, že na poutači má na sobě modrý - výherní – dres. „Vždycky jsem v modrém hrál radši. Mám pocit, že velké zápasy vždycky vyhráváme v modré, ale možná si to jen sugeruju. Platilo to ale i na mistrovství světa, kde jsme Turky nebo Brazilce porazili právě v modrém. A líbí se mi, že ženský nároďák využívá pro změnu červenou a každý tým tak má jednu z našich národních barev jako svou.“

 

Co národního kapitána naopak netěší, je fakt, že při tuzemských promo akcích všeho druhu nyní poněkud osiří. A že mu jich nejen kvůli kapitánské funkci přibude. „Je to i tím, že můj hlavní „spolupachatel“ při těchto událostech Jarda Bohačík „zbaběle“ utekl do Francie a většina toho bude na mě,“ narazí v nadsázce na letní exit další hvězdy reprezentace z Nymburka do francouzského Štrasburku.

 

Stěžovat si ale nechce: „Člověk si může stěžovat, když o něj zájem není. A ne, když je.“

 

O Vojtěcha Hrubana je nyní zájem zřejmě na maximální úrovni jeho kariéry. Mimo jiné jej poznává více lidí a míří tak na něj i více pohledů. „Je to daleko výraznější, ale efekt billboardů zatím ještě neznám. Na to je moc brzo. Úspěch v Číně toho ale udělala hodně, člověk to vidí nejen v menších městech, jako je Nymburk nebo Poděbrady, kde se pohybuju nejčastěji, ale i v Praze a jinde. Někdo si chce popovídat nebo poprosí o fotku a podpis, je to ale vždycky ve vší slušnosti, takže člověk rád vyhoví. V rámci určitých mantinelů je to vždy příjemné,“ podotkl v pátek pod svou pětinásobně větší podobiznou dvoumetrový vousáč.

 

Vedle něj v tu chvíli stála o poznání nižší další členka „party z plakátu“, Kateřina Elhotová, která k obřímu poutači měla jednu klíčovou „estetickou poznámku“. „Asi by bylo hezčí, kdybych byla uprostřed, aby ta červená barva dresu vybalancovala ty modré, ale prostě „Saty“ je tam dominantní vepředu a my jsme vzadu. Mně se to ale líbí, i výrazově.“

 

Na otázku, zda by jí k čelnější pozici v kompozici bývalo pomohlo angažmá v WNBA, z nějž se před časem musela vyvázat kvůli těhotenství, jen s velkým smíchem dodala:

 

„Ne, „Saty“ by mě trumfnul vždycky.“

 

Stejně jako kolega od mužů se ještě ve velikosti kolem 10 metrů nikdy nikde neměla možnost spatřit. Na druhé straně stejně jako Hruban už na nějakém tom billboardu figurovala a není to pro ni zase tak velká novinka. „Když se pak někde spatřím, tak se toleruju, třeba když se cestou domů vídám na billboardu u dálnice.“

 

Být sem tam někde k vidění má prý i své „nesporné“ výhody. „Třeba známí, se kterými jsem se už delší dobu neviděla, mi pošlou fotku se mnou z metra, a to je od nich fajn,“ usmívá se křídelnice, jež se v pátek chystala na fotografii před poutačem ukázat i svému malému synovi.

 

Také ona ve shodě s kapitánem lvů požehnala novému nápisu na reprezentačních dresech.

 

„ČESKO je kratší a výstižnější a mně se to líbí, jak to je. Když se podíváme i do zahraničí, není důvod všude zmiňovat tu republiku. Řada zemí je republikou a v názvu to vůbec nemají. Tohle zní hodně česky, a byť nevím, zda je to dostatečně mezinárodní, je to pro nás, my jsme Češi, víme, o co jde, a soupeři už budou vědět, s kým mají tu čest,“ zdůrazní.

 

A jako žena si pochvaluje červenou barvu ženské verze národního dresu. „Mně červená vyhovuje, cítím ji jako holčičí barvu a historicky máme v červených dresech, myslím, víc výher než v bílých. Je to tedy perfektně vymyšlené.“

 

Třicetiletá snajperka, jež působí v reprezentaci už od olympiády v Pekingu 2008, zažila největší popularitu národního týmu během stříbrné světové senzace v roce 2010 na domácí půdě, nicméně tak obří propagační formát na tak frekventovaném místě (denně přes Nuselský most projede na 160.000 aut), jako je současný poutač v Praze, si nepamatuje odnikud.

 

I přesto, že její tvář už se v posledních letech objevila na spoustě billboardů, tvrdí, že i v pražském provozu zůstává relativně ukryta před větší pozorností. „Určitě to není tak, že venku by mě tu lidi hned poznávali. Sem tam někdo ale jo,“ usměje se.

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC