image

08.11.2018

Chtěl jsem u toho být! hlásí Jiří Welsch před ostrým startem Studia Basketbal NBL

Jen dva dny už zbývají do očekávané premiéry nového projektu Kooperativa NBL. „Studio basketbal“ spustí oponu tuto sobotu a do hlavních rolí v něm budou obsazeni druhý Čech v NBA Jiří Welsch a ostřílený sportovní komentátor Jiří Kalemba, kteří diváky provedou kompletním sobotním děním v lize. V centru pozornosti bude duel Opavy s USK snímaný na několik kamer, ovšem oba moderátoři a komentátoři se budou věnovat i zápasům v Pardubicích, Nymburce a Kolíně. Chcete-li být u toho, naťukejte v sobotu v 17:30 do svého internetového prohlížeče adresu tv.nbl.cz

„Moc se na tuhle novou zkušenost těším,“ je už nažhavený Jiří Welsch, který letos na jaře završil v 38 letech svou bohatou basketbalovou kariéru. Tu na palubovkách. Tu mimo ně ani náhodou.   

Sám toho zažil hodně nejen přímo pod koši, proto pro něj televizní role nebude úplnou novinkou. „Párkrát už jsem komentoval, třeba s Petrem Janouchem. A pro Českou televizi jsem komentoval i zápasy na olympiádě v Aténách v roce 2004. To už je ale nějaký pátek, takže se cítím jako nováček a hlavně jsem nikdy nebyl v takto propracovaném přenosu a studiu,“ říká.

Ve „Studiu basketbal“ nebude pouhým komentátorem, ale i moderátorem a vlastně i bavičem svého druhu, neboť i na jeho výkonu bude záviset úspěšnost přenosu. „Expertní roli, doufám, zvládnu, a pokud jde o moderátorství, to přenechám Jirkovi Kalembovi a budu se vozit na vlně, kterou on nastaví,“ přehazuje horký brambor na kolegu bývalý perimetrový univerzál, který má před prvním vysíláním jedinou obavu...

„Že budu muset kritizovat svoje kamarády,“ směje se.

Jiří Kalemba se na spolupráci s Welschem velmi těší. „Moc mě potěšilo, že u toho Jirka bude, protože jeho přítomnost bude fungovat i jako magnet pro fanoušky. Takových osobností „na tomto břehu“ v branži tolik nemáme. Pro něj to prostředí bude jistě nové, basketbal ale zná, dokázal toho v něm strašně moc a já věřím, že divákům toho spoustu prozradí a přiblíží jim jak spoustu okolností daného zápasu, tak těch témat, která budeme probírat před zápasem nebo v poločase.“

Kalemba tím narazil na široký záběr „Studia basketbal“, neboť vedle samotného zápasu, který budou oba muži komentovat z nově vybudovaného studia na pražské Královce, se před utkáním i během poločasové přestávky budou věnovat i dalším tématům. A v režii bude možné operativně přepínat i na další souběžně probíhající zápasy.

I proto si je Kalemba vědom, že nový projekt bude v lecčem odlišný od jeho zkušeností z České televize.

„Tady se s Jirkou budeme muset soustředit na velkou spoustu věcí, v úplně jiném prostředí, než na jaké jsem zvyklý. V televizi člověk většinou řeší jen samotné komentování, anebo moderování ve studiu. Tady to budou obě věci zároveň, plus – a to je podle mě největší výzva a bonus celého projektu – se budeme muset rychle zorientovat i v dění ostatních paralelních zápasů, což se nedá vyloženě naučit. Připravit se na to totiž dá jen do určité míry,“ upozorňuje televizní odborník.

„Osobně mám ale živé vysílání rád, protože je unikátní a musí se rychle reagovat na dění v daném okamžiku. Ta rychlost reakcí tak bude velmi důkladně prověřena. Ovšem vzhledem k tomu, že budu spolupracovat se zkušenými a fajn kluky, myslím, že to bude dobré a pro basketbalové prostředí přínosné.“  

„Studio basketbal“ chce pojmout přenosy poněkud jinak, než tomu bývá obvyklé, Kalemba se nicméně hodlá držet především svých instinktů a dělat vše tak, jak to podle něj odpovídá situaci.    

„Nevím, jestli tím, že si sednu do jiné místnosti, ze mě spadne to, na co jsem zvyklý. I v televizi dělám tu práci nejlíp, jak bych ji podle svého pocitu dělat měl. Člověk je svázaný spisovnou mluvou, což budu dělat asi i tady, protože jsem na to zvyklý. Je ale jasné, že ve „Studiu basketbal“ dojde i na nějakou osobnější narážku, protože budeme vysílat pro okruh fanoušků, kteří basket třeba už víc znají, půjde jít do větších detailů i vtipkovat. Bude to o větší míře interakce se spolukomentátorem a bude možné mít uvolněnější diskusi. Taky si ale nemyslím, že by to sklouzlo k nějakému hospodskému tlachání, pořád to bude profi práce. Uvidíme, co to přinese, ale rozhodně se na to těším.“

Pro Welsche znamená účast ve „Studiu basketbal“ návrat k lize po zhruba půl roce. „Ligu samozřejmě dál sleduju, třeba výkony a zápasy Pardubic, byl jsem se podívat i na Svitavách v Nymburce, kde hrál za Tury můj synovec Marek. Na druhou stranu v posledních týdnech a měsících jsem si od basketbalu dával spíš odpočinek a teď budu muset zasednout a seznamovat se s tím, kdo kde je, nebo jak se změnily soupisky, takže určité domácí úkoly mě před sobotním vysíláním čekají.“

V tom, kde by rád svým výkonem poskytl divákům přidanou hodnotu, má ovšem jasno už teď: „Myslím, že v analýze hry. Chtěl bych dát určitým situacím jiný úhel pohledu. Divák může různé věci vnímat ze svého fanouškovského pohledu, nicméně často jsou tam i jiné a ne tak zřejmé aspekty.“

Welsch má za sebou dlouholeté zkušenosti s působením ve španělské lize, která je označována jako nejlepší národní soutěž Evropy. A to je znát i na fungování její mediální divize. „V ACB to bylo dost propracované. Liga má svou vlastní televizi a pro NBL je tak „Studio basketbal“ jednoznačně krok správným směrem. Jsem rád, že se to rozběhne a byl to i jeden z důvodů, proč jsem se tohoto projektu chtěl zúčastnit a podpořit ho.“

Jiří Kalemba má samozřejmě dobrý přehled o sledovanosti televizních přenosů v ČT, nicméně před svou premiérou v novém projektu Kooperativa NBL se neodvažuje „ratingy“ ani věštit.

„Nemám vůbec tušení, jak lidi budou reagovat. Záleží i na prvním vysílání, aby se povedlo. Přiznávám, že po dlouhé době cítím určitou nervozitu, protože i pro mě je to „pole neorané“ a sám nevím, jak diváci budou reagovat. V teorii je to narýsované velice dobře, ale záleží na nás, na naší přípravě, dramaturgii i technickém provedení. Za sebe říkám, že když první vysílání uvidí třeba tisíc lidí, budu spokojený.“

Víc uvidíme už v sobotu v 17:30.     

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Čeps,a.s.

ČEPS
Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.Čeps, a.s.

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry