image

23.03.2020

Do poslední chvíle jsem v Římě nepociťoval změny ve společnosti, říká nastávající otec Kyzlink

Přerušení sportovních soutěží v důsledku aktuální situace postihlo i člena širšího reprezentačního kádru Tomáše Kyzlinka. Opoře Virtusu Řím se podařilo z Itálie včas odcestovat do Čech a nyní tráví čas v domácí izolaci. Šestadvacetiletý rodák z Vyškova má ale i bez basketbalu starostí dost, když s přítelkyní Karolínou Elhotovou v květnu očekávají prvního potomka.


„Můj pohled na celou situaci nebyl o nic jiný než u většiny občanů, jelikož veškeré informace jsem měl pouze prostřednictvím médií a tím, že jsem se nacházel v Římě, tak jsem do poslední chvíle nepociťoval žádné změny ve fungování společnosti. Se spoluhráči máme společný chat, kde si píšeme a většina z nich už odjela také domů,“ popisuje situaci z posledních týdnů.

 

Příjemnou zprávou je, že hráčům Říma zatím chodí plná výplata, podle Kyzlinka však tato situace nemusí trvat dlouho. „Domnívám se, že v případě delší pauzy by se kluby dohodly s ligovými funkcionáři na platové redukci,“ tvrdí.

 

Ani doma se však Kyzlink nenudí, když se jako profesionální sportovec musí udržovat ve formě a věří, že se postupně bude celá situace zlepšovat. „Mám individuální program, který se snažím dodržovat. Prozatím se jedná o domácí posilování a časem bych do toho rád zahrnul i kondiční běh venku a pokud to okolnosti dovolí i posilovnu. V tomhle směru oceňuji snahu České basketbalové federace, která by nám měla pomoci udržet se v kondici,“ chválí videa s #vratimselepsi.

 

Epidemie koronaviru přerušila Virtusu Řím jinak velmi slušnou sezónu, ve které se po návratu z nižší SerieA2 podařilo slavné značce etablovat mezi elitou a znovu si získat pozornost náročných italských fanoušků.

 

„Basketbal v Itálii byl vždy po fotbale nejoblíbenějším sportem a počet fanoušků tomu odpovídá. Drtivá většina sportovních hal je vyprodaná a jistě tomu pomohl i fakt, že do nejvyšší klubové soutěže SerieA z minulého roku postoupily tři týmy z basketbalových Mekk jako jsou Fortitudo Boloňa, Virtus Řím a Treviso. Zejména pak v Římě, kde jsou dva fotbalové týmy Lazio a AS bylo poměrně těžké si vybudovat stabilní fanouškovskou základnu. I přesto se nám povedlo na zápas s Milánem nebo Brescií téměř vyprodat naši halu Palalottomatica pro 11 500 fanoušků,“ popisuje sportovní náladu v Itálii.

 

Kyzlink a spol. sezónu výborně odstartovali, když navzdory očekáváním útočili na postup do vyřazovací fáze, série porážek, která začala těsně před Vánoci, ale odsoudila Virtus před přerušením soutěže spíše do bojů o záchranu.

 

„Ambice klubu byla především udržet se v soutěži a my měli skvělý start do sezóny, který byl nad očekávání všech a dva zápasy do konce první poloviny soutěže jsme se pohybovali na příčkách pro play off. Poté jsme bohužel prohráli devět zápasů v řadě a spíše, než abychom stále bojovali o play off jsme se začali příliš soustředit na výsledky týmů pod námi. Já jsem toho názoru, že před sezónou se mají vždy stanovit ty nejvyšší cíle a podstoupit riziko kritiky v případě jejich nenaplnění než usilovat pouze o záchranu,“ hecuje Kyzlink, který je na soupisce Virtusu jedním ze sedmi cizinců.

 

Individuálně prožíval český reprezentant velmi slušnou sezónu, když si vysloužil přízeň kouče Bucchiho a za 31 minut na hřišti průměrně zapisoval přes 12 bodů (čtvrtý v týmu) s výbornou úspěšností dvojek (60% - nejlepší v týmu) a solidními trojkami (37%). Dodával i čtyři doskoky a dvě asistence na zápas.

 

„Z individuálního pohledu sezónu hodnotím pozitivně, jelikož jsem od začátku dostal velkou důvěru jak od trenéra, tak od celého klubu, a to je pro hráče velmi důležité. Když potom strávíte na hřišti v průměru 31 minut a máte potřebnou volnost v útoku, tak je samozřejmě snazší udržet si stabilní bodový průměr. Už dříve jsem pochopil, že pokud mám důvěru trenéra, tvrdě pracuji a dodržuji životosprávu, mohu být přínosem v jakémkoliv klubu,“ věří si Kyzlink.

 

Teď má však pozornost upřenou úplně jiným směrem, když se svou dlouholetou přítelkyní, Karolínou Elhotovou, čekají prvního potomka.

„Zdravotně se cítím velmi dobře a celé těhotenství zatím probíhá bez komplikací a pohodově. Termín porodu máme stanovený na polovinu května,“ dodává aktuální informace česká reprezentantka, která dlouhodobě působí v mistrovském ZVVZ USK Praha a hrála i na loňském Eurobasketu v Lotyšsku.

 

Do ročníku 2019/20 už však Elhotová naskočit nemohla, což jí ale vůbec nevadilo a také klub jí však v životním kroku podpořil. Na návrat na palubovky prý v toto chvíli vůbec nemyslí. 

 

„Vzhledem k tomu, že jsem si mateřství už delší dobu moc přála, tak jsem byla smířená se všemi okolnostmi a holkám jsem fandila. Komunikace s klubem probíhala standardně, nejdříve jsem to oznámila trenérce Hejkové, následně i klubu a spoluhráčkám, které za mě byly moc šťastné. Mé myšlenky teď směřují především na porod a rodinu, to je pro mě nejdůležitější,“ zasní se nastávající matka.

 

Nová životní situace pomohla oběma v páru, když se Tomáš, který dlouhodobě působí v zahraničí, mohl s Karolínou strávit víc času. „Díky těhotenství jsme se měli možnost vidět víckrát a po delší časové úseky, což v porovnání s předchozími roky byla velká výhoda. Kdo si vyzkoušel vztah na dálku ví, že to není vůbec jednoduché a vyžaduje to především vzájemnou důvěru, respekt a neustálou komunikaci,“ uvědomuje si Kyzlink a chválí přítelkyni za poctivou přípravu na roli rodiče.

 

„Na roli otce se moc těším a věřím, že to přišlo přesně ve správný moment, kdy jsme oba s partnerkou připraveni přivést na svět novou bytost a zodpovědně ji provádět životem. Co se týče přípravy musím poděkovat především Karolíně, která mě neustále zásobuje praktickými informacemi, a především díky ní máme připravené pro miminko veškeré zázemí,“ usmívá se závěrem Kyzlink.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC