image

16.01.2019

Hektický Londýn Tomáše Satoranského

Je to sice už podeváté, kdy londýnská O2 arena otevře své brány slavné NBA, přesto to ve čtvrtek bude historický milník. Alespoň z českého hlediska určitě. Poprvé se evropským divákům v oficiálním NBA zápase představí český basketbalista. Tomáš Satoranský by ve čtvrtek večer neměl chybět v základní sestavě Washingtonu Wizards.

 

Tým z hlavního města USA je v Evropě od úterního rána, ale na odpočinek svěřencům Scotta Brookse moc času zatím nezbylo. Je to pochopitelné. NBA budí velké vášně a pozornost všude, kde se značka objeví. Tím spíš, pokud můžete být alespoň na chvíli přímou součástí toho úžasného světa, který normálně jen sledujete s odstupem několika set kilometrů a pár hodin.

 

„Zatím je to hodně hektické. Je to dané i tím, že jsme „prošvihli“ nedělní odlet a chyběl nám extra den na aklimatizaci. Skočili jsme do toho rovnýma nohama. Je tu velká vytíženost, od mediálních povinností po akce „NBA Cares“ (charity) a moc času tady není. Už v úterý jsme měli společnou galavečeři v Kensingtonském paláci, což bylo super. Byli jsme udělat ve městě oficiální NBA fotku a stihli jsme i dva rychlé tréninky. Ta aktivita po dlouhém letu byla potřeba, abychom nevypadli z tempa,“ odhaluje český reprezentant Tomáš Satoranský.

 

Washington měl dobrodružnou cestu přes oceán. Po dvojím prodloužení v domácím zápase s Houstonem zamířili hráči rovnou na letiště a do letadla. Ale protože i v D.C. se potýkali s přívaly sněhu a silným větrem, museli si Wizards na povolení ke startu počkat celý další den.

 

„V neděli večer nešlo letadlo zvednout kvůli sněhové vánici. Na letiště jsme přitom museli vyrážet hned po nedělním utkání. Pak jsme ale zůstali asi pět hodin v letadle a nakonec nás nenechali odletět. Bylo to hodně náročné a trochu nás to vyvedlo z míry. Je na nás cítit, že jsme unavení,“ přibližuje Satoranský.

 

Cesta na evropské vydání nejslavnější ligy světa připomíná tak trochu stěhování národů. Pro někoho může být nepředstavitelné, kolik lidí musí za svůj dočasný domov zvolit Londýn, aby hráči měli servis, na který jsou zvyklí z domácích podmínek.

 

„Jelo s námi asi 190 členů týmu a lidí z klubu, což je obrovské číslo. Myslím, že jsme vzali opravdu celou organizaci Wizards. Já byl hodně překvapený, kdo všechno přiletěl, protože z Washingtonu jsme odlétali odděleně,“ přiznává v posledních zápasech první rozehrávač Wizards.

 

Jako na pražského rodáka je na něj upřena v Evropě velká pozornost. Využily to i sociální sítě Wizards, kde se objevilo video z tréninku v hlavní roli s nejlepším českým basketbalistou a jeho slovními políčky vůči spoluhráčům: „Ty hlášky tam probíhají normálně i při trénincích v Americe, kde během nich vtipkujeme celou dobu. Tady v Londýně jsem díky mikrofonu měl za úkol mluvit víc, ale mám radši, když to není takhle strojené.“

 

I díky Satoranskému si do hlediště londýnské arény najde cestu hodně Čechů, kteří by jinak dali třeba přednost televiznímu přenosu. Sám rozehrávač má v Londýně část své rodiny a řadu přátel: „Zařizoval jsem asi 30 lístků pro rodinné příslušníky a kamarády, takže se na to těším. Z Česka dorazí asi ještě víc lidí, co mám zprávy, takže to pro mě bude speciální zápas.“

 

O tom, kdo se nakonec v jedinečném zápase bude radovat z vítězství, má jasno: „Snad Wizards, ne?! A o kolik? To už nevím, ale pokud budeme hrát jako v posledních zápasech, tak doufám, že vyhrajeme. V NBA je výsledky dost těžké tipovat, protože zápasy jsou v ní hodně dynamické, střílí se hodně bodů a člověk neví, co ho čeká.“

 

To se dozví všichni už ve čtvrtek od 21 hodin českého času.

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR