image

28.11.2019

Kanada? Proč ne, říká hvězda španělské ligy Ondřej Balvín

Byl jedním ze strůjců historického šestého místa na světě. Teď řádí v podkošovém prostoru nováčka španělské nejvyšší soutěže Bilbaa. Ondřej Balvín si i tak našel čas, aby sledoval los olympijské kvalifikace, který české basketbalisty poslal do velmi silné skupiny hrané navíc až v zámoří, v kanadské Victorii.

 

Češi se v základní skupině utkají s Uruguayí a Tureckem. Právě na Turecko mají z posledního šampionátu dobré vzpomínky. Z pozice outsidera v Číně Turky přehráli a na jejich úkor postoupili ze skupiny. Nyní se budou muset pokusit o to samé. Ze tříčlenné skupiny si šanci na olympijské hry zachovají dva, kteří postoupí do play-off. Tam už vůbec není prostor pro zaváhání. Navíc by se museli vypořádat s dalšími silnými týmy – Kanadou, Řeckem nebo Čínou.

 

„Podle losu základní skupiny a teoretického kříže v play-off si říkám, že někdo nám asi chtěl zopakovat cestu z mistrovství světa. Máme tam dva soupeře, které jsme eliminovali. To je docela zajímavé. Když jsem koukal na ostatní, tak na nás asi zase vyšla ta nejtěžší možná. Už jednou jsme ale ukázali, že jsme s tím schopní se poprat. Snad budeme mít štěstí i napodruhé,“ přeje si Balvín zažít podobou jízdu jako na mistrovství světa. Ta v září pobláznila celý český sportovní národ.

 

Pravda, v osudí byly i z českého pohledu zajímavější destinace. Do Bělehradu, Splitu nebo Kaunasu by jistě mělo možnost dorazit mnohem víc českých fanoušků. Jenže s losem se nejde než smířit. „Určitě by bylo lepší mít skupinu, která je v Chorvatsku. Ta vypadá papírově asi nejhratelnější. Na druhou stanu, já jsem nikdy nebyl v Kanadě, tak si říkám, proč ne. (smích) Může to být zajímavé místo,“ snaží se hledat pozitivum další dlouhé cesty Balvín.

 

Nejvyšší muž české sestavy z čínského mistrovství světa zažívá povedený start do sezony. S průměrem 8,1 doskoku na zápas je třetí v pořadí všech doskakovačů španělské nejvyšší soutěže. Sám přiznává, že svou roli hraje pohoda, kterou si přinesl z národního týmu: „Asi mi zůstala určitá forma z mistrovství světa. I když první dva zápasy za Bilbao, do kterých jsem naskočil, byly takové utahané. Tam jsem byl ještě unavený, ale pak jsem se z toho oklepal a myslím, že jsem si fazónu určitým způsobem přenesl a stále přenáším.“

 

Vloni hrál s Gran Canarií Euroligu, letos válčí v dresu nováčka španělské soutěže. Je ovšem otázkou, zda Bilbao vůbec lze považovat za nováčka, vždyť celek ze severu Španělska v ACB pravidelně válčil o vysoké příčky. „Zatím jsem v Bilbau naprosto spokojený. Je to nádherné město, skvěle se tu jí. Lidi jsou příjemní. Je to zase o něco větší město, než jsem byl na Kanárech. Jediné co, tak mě tu mrzí takové trochu deštivé počasí. Přirovnal bych to k deštivější Praze. Klub je ale skvělý, všichni tu fungují dobře. Basketbalově jsem absolutně spokojený,“ nemůže si své nové působiště vynachválit.

 

Malinkou kaňkou může být absence pravidelného kontaktu s mezinárodním basketbalem. „Evropské poháry mi trochu chybí, ale vše má své pro a proti. Já toho zase tolik tento rok nenalítám a hlavně se můžu v klidu soustředit na sebe a dělat více individuálních věcí než vloni,“ hledá i na tomto faktu pozitivum vlasatý pivot.

 

Trenér Ginzburg i všichni čeští fanoušci si přejí, aby mu basketbalová pohoda vydržela i do června, kdy se v úterý 23. rozběhne olympijská kvalifikaci. Lvi budou svého čínského hrdinu jistě potřebovat.

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC