image

18.02.2021

Kapitán Hruban si pochvaluje mladé pušky

Litva a Belgie. Dva silní soupeři na závěr kvalifikace o EuroBasket 2022. Oba týmy ze špičky evropského žebříčku ještě musí odrazit útok Dánů a postup na evropský šampionát si vybojovat. Oproti tomu je česká pozice více než luxusní. Jako pořadatelé mají Češi účast jistou, ale i tak mohou svými výsledky do boje o postup výrazně promluvit.

 

Především znovu domácí Litva je pod velkým tlakem. V minulém okně ji pod něj dostala nečekaná porážka od Dánska. Právě tohoto soupeře potřebují Litevci porazit, ale i vítězství nad Čechy se jim může náramně hodit. V opačném případě by v pobaltské republice bylo hodně dusno. Litva, symbol evropského basketbalu, nechyběla na ME od roku 1993.

 

„Kdyby se Litevci nedokázali kvalifikovat, byla by to opravdu národní tragédie. Pro ně taková varianta nepřichází v úvahu a ten tým podle toho vypadá. Posbírali vše, co mohli, a jdou sem vyhrát. My je můžeme pomoct vyřadit, na druhou stranu budeme při daných soupiskách hodně za outsidery. Nejsem si tedy jistý, jestli oni to berou tak, že zápas s námi je pro ně ten důležitější,“ přemýšlí nad sobotním utkáním kapitán českého výběru Vojtěch Hruban.

 

„Pro Litvu jsou to zápasy, které musí vyhrát. Pro nás první utkání s ní nebylo špatné a až téměř do konce bylo těsné, když jsme loni měli v týmu zkušenější hráče,“ vzpomíná trenér Ginzburg na prakticky rok staré utkání, které se povedlo hráčům jako Patrik Auda nebo Vít Krejčí. Oba nyní ve výběru chybí.

 

Podle trenéra bude velkou výzvou, jak se Češi vypořádají s pivoty soupeře: „Oba celky mají pod košem vysoké hráče a budou velmi atletické. Pro nás by to byly těžké zápasy, i pokud bychom neměli tolik absencí, ale uděláme maximum možného.“ Největší výhodu tak ze současné situace mohou čerpat mezinárodně méně zkušení hráči: „Stejně jako Jaromíru Bohačíkovi nebo Martinu Peterkovi tímto způsobem pomohl k sebevědomí EuroBasket 2017 a Ondrovi Sehnalovi pro změnu minulé kvalifikační okno, měly by tyto zápasy pomoci zase dalším.“

 

Po těch pár tréninkových jednotkách už si mladí hráči vysloužili pochvalu od kapitána: „Je znát, že tu chtějí být, o to místo v nároďáku se prát a ukázat, že sem patří, což je hlavní. Vytvářejí tak konkurenční prostředí a bez toho by to nešlo. Tréninky by jinak stály „za prd“. Doufám, že i v zápasech to ukážou a že my zkušenější jim to pomůžeme rozběhnout, aby se do toho dokázali snáz přidat a být stejně platnými členy.“

 

Hruban dokonce podle svých slov zatím ani nemusí do fungování týmu zasahovat. „Ti mladší, kteří jsou tu poprvé podruhé, tak sledují všechny ty zkušenější hráče, a my bychom měli hlavně jít příkladem a ukazovat, jak tým má fungovat. Z toho si vezmou víc, než kdybychom za nimi chodili a říkali, co musí dělat. Jistě sem tam nějaká rada hlavně na hřišti padne, ale mimo není s ničím problém. Nikoho opravovat, ani „kopat do zadku“, aby se v nároďáku choval správně, nemusím. Zvyšovat hlas jsem tak nemusel na nikoho, to už by musel někdo být opravdu bez koncentrace,“ pochvaluje si.

 

„Tréninky zatím měly velice slušnou úroveň. V listopadu jsem s týmem nebyl, ale přijde mi, že kluci se poučili z minulého okna v tom, že pokud po sobě nebudeme „jezdit“ i na tréninku a nebudeme dost agresivní, bude to pak v zápasech chybět. Jsou připravení do toho dát víc a víc se „držet pod krkem“. Tréninky tak mají náboj i agresivitu a možná spíš než my starší to zatím zajišťovali ti mladší, kteří na hřišti v těch zápasech chtějí být,“ všiml si. Věří, že tento přístup z tréninku prokáží také v obou zápasech. Ty přímým přenosem vysílá ČT Sport.

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC