image

05.02.2019

Když se do Nového Jičína jezdívalo na ligové mače dokonce taxíky

V tolika různých dresech jako Pavel Pumprla nastoupil coby host na novojičínské palubovce málokterý ligový borec. Rodák ze Zábřehu to ještě před exitem severomoravského klubu z NBL v roce 2011 zvládl jako prostějovský, opavský i nymburský hráč, a to vše během pouhých čtyř sezon. Pak procestoval svět, aby se po šesti letech na novojičínský kurt vrátil, nyní opět v barvách Nymburka, jako obhájce trofeje na Hyundai Final Four Českého poháru. Dojde k tomu už tento víkend, kdy na Středočechy čeká sobotní semifinále s Olomouckem (14:00).

 

Ač je to už tucet let, co v Novém Jičíně odehrál své první tři minuty v ligové kariéře, tehdy v dresu prostějovských Orlů, dobře si vybaví své nejpamětihodnější zápasy z tamního stánku pro jedenáct stovek diváků, který pro něj už navždy bude spojen i s nepřečichnutelným odérem chloru z přilehlého plaveckého bazénu.

 

„Hodně dobře si odtud pamatuju na jeden zápas s Prostějovem, protože něco takového jako tehdy se pak už v mé kariéře nikdy neopakovalo. V polovině cesty do Nového Jičína se nám pokazil autobus a přijelo pro nás pět taxíků, kterými jsme na utkání postupně dojížděli,“ usmívá se 32letý kapitán nymburského i reprezentačního týmu.

 

„A z mé jediné ligové sezony v Opavě pak nemůžu zapomenout na úplně první zápas, kdy za nás Tomáš Hrubý dával 30 bodů včetně šesti trojek, a kdy se i mně utkání docela povedlo, a málem jsme vyhráli, což by tehdy nikdo nečekal,“ připomene osmibodovou porážku i svých prvních 15 bodů sezony (první opavské po návratu z první ligy), díky níž se katapultoval k následnému angažmá v Nymburce.

 

V témže ročníku se Slezané s tehdejším Geofinem potkali i v ligovém čtvrtfinále. „Sérii jsem sice prohráli 0-3, ale všechny zápasy byly nečekaně hodně vyrovnané,“ připomene křídlo.

 

Tuhle sobotu starší z ligových bratrů Pumprlových poprvé narazí v Novém Jičíně na jiného soupeře než na domácí celek. A na Hyundai Final Four půjde při vražedném lednovém a únorovém programu týmu už o 15. a 16. zápas za posledních 37 dní. Bude to tak pro polabský celek, který tento týden čeká ještě v Bambergu pokus o dobytí play-off FIBA Europe Cupu, hlavně boj o přežití?

 

„Obávám se, že to tak nějak bude,“ usměje se Pumprla, který ale zároveň nabídne i druhý pohled na přehuštěný program své skvadry.

„Na rozdíl od některých ligových utkání v současné době, kdy to můžeme jít jako by „nějak odehrát“, si ve Final Four něco takového rozhodně nebudeme moct dovolit. Tam ti vlčáci po nás půjdou a my si na turnaj musíme vyšetřit dost sil a i při tom počtu zápasů to odehrát co nejlíp. Získání poháru pro nás je samozřejmě jednou z velkých priorit této sezony,“ podotýká kapitán obhájců.

 

Ten zároveň může jako pamětník dost srovnávat. V sezoně 2010/11 zažil – i při nymburském vynechání základní části NBL – masakr v podobě souběhu Eurocupu, Adriatické ligy a ligové nadstavby, a rok nato i absolutní armagedon s kompletním programem v české lize, s Eurocupem i první účastí ve VTB lize, kdy se létalo do zahraničí na dvě různé soutěže. Bylo to i oproti letošnímu startu roku se zápasy prakticky co dva dny ještě náročnější?

 

„Vždycky když čtu články o tom, jak se řeší systém naší ligy, tak tam zaznívají hlasy hráčů, že vždycky budou radši hrát než trénovat. S tím se dá ale souhlasit jen do určité míry a do doby, než člověk potká takovýhle program. Já si totiž dobře pamatuju, jak ta kombinace s Eurocupem a VTB ligou vypadala. Proto říkám, že hráč sice radši hraje než trénuje, pokud se ale většina utkání hraje doma a nemusí se nikam létat. Ještě výjezd v české lize do nějakých tří hodin není takový problém, protože člověk je pryč prakticky jen od odpoledne. Ovšem letět každý týden na tři dny pryč, vrátit se a ještě hrát další zápasy v domácí soutěži, to už je jak otravné, tak náročné na psychiku a ještě víc na fyzičku. Letošní leden a únor se tak ještě daly zvládnout, protože v naší sestavě tu zátěž ve většině zápasů dokážeme rozložit tak, že extra unavení nejsme, jako bychom třeba byli po nějakém intenzivním tréninku. Na ty ale teď nezbýval čas, což je největší nevýhoda, protože chybí prostor připravit se dostatečně takticky a zároveň i v ostrých trénincích na ta utkání, která by si to zasloužila. Stihneme se nachystat takticky a u videa a už se jde na zápas,“ rozebírá forward.

 

Vzhledem k tomu, že do startu Final Four jeho tým ze 14 utkání od začátku roku odehraje 9 v domácím prostředí, je i ze slov zkušeného křídla poměrně zřejmé, že Hanáci se v sobotu na velké vyčerpání soupeře nebudou moct spoléhat. Navíc po poháru následuje reprezentační okno a poté hlavně mnohem klidnější březen.

 

Před sobotním semifinálovým duelem v Novém Jičíně se také dá tušit, že by mělo jít o dosud největší bitvu ze tří střetů této sezony mezi Nymburkem a Olomouckem. To totiž v prvním utkání doma postrádalo opěrné americké muže Douglase s Dunansem a v Nymburce pro změnu oba hlavní rozehrávače. Zápasy pak také skončily jednoznačnými výsledky.

 

„Sobotní utkání určitě bude zajímavé. Olomoucko je hodně útočný a nepříjemný tým, my na něj ale, doufám, budeme dobře připraveni,“ varuje už dopředu kapitán favorita celého turnaje.

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR