image

09.03.2019

KP Brno může po dramatu snít o obhajobě

Tři zápasy a tři výhry. Taková byla bilance nymburského celku ve svém druhém domovském stánku pro letošní sezonu karlovarské Hale míčových sportů. Domácí basketbalistky si chtěly stoprocentní úspěšnost udržet i po pohárovém Final 4. Jenže už v semifinále se jim do cesty postavil silný obhájce zlata tým KP Brno.

 

Před zápasem se hodně hovořilo o tom, jak se Nymburk popasuje s absencí rozehrávačské dvojice Wells – Mircová. Ze začátku se zdálo, že dobře. Svěřenkyním trenéra Kurucze se dařilo vše, na co sáhly. KP Brno působilo v tu chvíli bezradně. Ve skutečnosti ale hráčky v zeleném jen čekaly, až jim začne fungovat zónová vytažená obrana.

 

Ta cílila právě na problémy nymburského celku s rozehrávkou a byla tím, co dostalo KP zpět do hry. Zisky a z nich plynoucí rychlé protiútoky byly vítaným bodovým příspěvkem na brněnské konto. Nymburk ve hře držely trestné hody a hned trojice sdílených nejlepších střelkyň, které se shodly na poločasových devíti bodech (Hošková, Krakovičová, Khomenchuk).

 

Nymburk dokázal z přetahované na začátku druhého poločasu vyjít jako vítěz. Trenér Pospíšil tušil problém, a tak si při nymburském osmibodovém vedení okamžitě vyžádal oddechový čas. Tím se mu podařilo zcela rozhodit domácí ofenzivu. Brno pomalu začalo přebírat otěže zápasy a i když se samo brzdilo vlastními chybami, začal se rozdíl ve skóre vyrovnávat. Po dalším zisku šlo KP v poslední minutě třetí čtvrtiny poprvé v zápase do vedení.

 

Nymburk se trápil v zakončení. Pod vlivem tlaku z toho, že jim dobře rozehraný zápas utíká mezi prsty, neproměňovaly domácí hráčky ani střely z vyložených pozic. Po dlouhých minutách střeleckého mlčení zaznamenala body Reynolds. Jenže to už bylo KP k nezastavení. Když těžkou trojku dala Kopecká, vystřelily její ruce vzhůru, naopak nymburské hlavy poklesly. Rozpoložení týmů nemohlo nic víc dokumentovat.

 

Tříbodová akce Delič ještě dala Nymburku naději. Ztráta pouhých šesti bodů byla hratelná. To hráčky v bílém vycítily. Krejzová trojkou dokonce snížila na rozdíl tří bodů. Do konce zbývaly necelé dvě minuty. KP znervóznělo, nepohlídalo si doskok a Hošková šestkou po koši s faulem vyrovnala. Brňanky ještě dvakrát vedly o dva body, ale Tereza Pecková necelou sekundu před koncem vyrovnala. Bartáková ještě vystřelila a dala šťastnou trojku, ale míč nestihl opustit její ruku před uplynutím času vymezeného základní hrací době.

 

Brno začalo prodloužení dobře, ale pátý faul Staré trenérovi Pospíšilovi zkomplikoval situaci. Nastavený čas byl plný nepřesností. KP Brno vstupovalo do koncovky s dvoubodovým vedením. Nymburk navíc pohrdl několika šancemi na srovnání. Brněnské vítězství přiblížila a nakonec jistila z trestných hodů Kopecká.

 

 

BS DSK Basketball Nymburk KV – KP Brno 69:75 (25:11; 37:34; 46:50; 65:65)

Hošková 16, Khomenchuk 13, Krakovičová 11, Delič a Stehlíková po 9, Krejzová a Reynolds po 5, Bellock 1, Paris, Sklenářová a Huňková 0 – Šujanová 16, Kopecká a Gill po 13, Stará 12, Oroszová a Bartáková po 6, Sládková 5, Moussa 4, Tarkovičová 0

TH: 22/16 – 11/9

Trojky: 3 – 4

Doskoky: 37 – 32

Zisky: 8 – 20

Ztráty: 29 – 18

Asistence: 10 – 11

Fauly: 16 - 23

 

Daniel Kurucz, BS DSK Basketball Nymburk KV: „Pořád jsem holkám říkal, že můžou vyhrát. Vyhrály první čtvrtinu, oni třetí. Byla to víra v sama sebe, v obraně jsme začali dobře přebírat a soupeř moc šancí neměl. Věřili jsme, že pořád můžeme vyhrát. Prodloužení jsme nezvládli na rozehrávce. Já se ale na alias rozehrávačky nezlobím, protože odehrály dobrý zápas a zaslouží si pochvalu. Bylo ale vidět, že to jsou křídla.“

 

Martin Pospíšil, KP Brno: „V prodloužení už nešlo o basketbalové věci, ale charakter. Družstvo ho ukázalo, za co jsem rád. Nebylo to pro nás jednoduché. Vedli jsme čtyři minuty před koncem o deset bodů. Nymburk se dostal do zápasu, dokázal vyrovnat. Následovalo těžké prodloužení a jsem rád, že jsme ho zvládli. Zápas nám určitě síly sebral, ale nechceme se na to vymlouvat. Jdeme regenerovat a chceme se připravit na zítra.“

 

Final 4 – neděle 10. března

O 3. místo

BS DSK Basketball Nymburk KV – BLK Slavia Praha (15:00)

 

Finále

KP Brno – Sokol Nilfisk Hradec Králové (17:30)

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR