image

21.02.2021

Luboš Kovář nasadil svou tvář. Odměnou mu jsou první repre body

I přes prohru v litevské bublině na včerejší zápas rozhodně nezapomene Luboš Kovář. Dvacetiletý pivot totiž ve svém druhém zápase, do kterého v dresu národního týmu zasáhl, zaznamenal své první dva body.

 

Když si ve třetí čtvrtině udělal třetí osobní chybu Martin Kříž, přišly na řadu chvíle mladého pivota hájícího na klubové scéně barvy ERA Basketball Nymburk. Od trenéra Ginzburga dostal prostor na více minut v kuse a hned se odvděčil. Na hřišti včera strávil devět minut a dvanáct sekund. Ke dvěma bodům si připsal i jeden doskok a získaná faul.

 

Právě ten faul sehrál důležité roli při Kovářově cestě za prvními reprezentačními body. Po obranném doskoku Mačiulise otravoval soupeřovu legendu tak dlouho, až se hráč AEK Atény po mladém Čechovy ohnal loktem a trefil ho do obličeje.

 

„Trenér nám říká, že když někdo doskočí míč pod košem, tak u něj máme počkat a co nejvíc ho zdržovat pod košem, abychom zabránili rychlému protiútoku. Mě to v tu chvíli napadlo a vyplatilo se to. Soupeř ten můj nátlak trochu neunesl a asi mu trochu bouchly nervy. Nevím, proč to takhle udělal. Mohl v klidu přihrát vedle, ale radši se ohnal loktem,“ popisuje inkriminovanou situaci.

 

Po následném vyhození z autu a sehraném signálu zůstal Kovář pod košem sám. Cestu ke skórování měl pěkně umetenou. „Ani jsem neměl nervy, abych to proměnil. Nevěděl jsem ale, kde se můj obránce zpozdil. Až na videu jsem viděl, že tam někde zakopl, takže jsem měl ještě dost času. Chtěl jsem jít rychle nahoru, aby mě nezblokoval,“ vzpomíná si na krátký okamžik. Vše dopadlo dobře a první body už mu nikdo nevezme. „Pár zpráv z domova bylo. Gratulovali mi, že jsem dal první koš v reprezentaci, ale nic velkého to nebylo,“ říká skromně.

 

Video můžete vidět zde.

 

Stačilo málo a nemuselo zůstat u dvou bodů. Ve čtvrté čtvrtině se pustil pod koš, ale neuspěl. „Ten nájezd jsem mohl proměnit. Něco mě tam ale vykolejilo. Někdo mi potom říkal, že to byla faul, ale to už je teď jedno. To byla škoda,“ litoval. I tak ale tahle akce skončila úspěchem – po útočném doskoku Šimona Puršla. Jen pro doplnění, Češi získali v zápase hned 16 útočných doskoků!

 

Kovář má čtyři centimetry přes dva metry, přesto se v podkošovém prostoru musel včera potýkat se značnou výškovou převahou. „Je vždycky těžké hrát proti vyšším hráčům. Chce to hodně síly a dostávat se před něj, aby na ně nešlo přihrát. Myslím, že jsem na to docela zvyklý teď z Nymburka,“ pochvaluje si nové angažmá stran získávání zkušeností.

 

Pravdou však je, že na hřiště se nedostává tak často, jak byl zvyklý z působení ve Svitavách. Věří, že po návratu z Vilniusu by mu mohla účast na reprezentačním srazu získat významnější roli i v dresu českého mistra: „Doufám, že tam bude zase nový impulz jak do týmu a pro trenéra, tak pro mě. Že přijedu a zase se maličko posunu dopředu. Snad by mi to mohlo pomoct, abych získal nějaké minuty navíc.“

 

Ještě před návratem k Labi ho ale s českým výběrem čeká závěr kvalifikace proti Belgii. Tu vede nymburská hvězdná posila Retin Obasohan. Na něj si budou muset Lvi dávat obzvlášť pozor. „Když jsme odjížděli, tak nám trenér říkal, že ho máme zastavit, ať je jakkoliv tvrdý. Ať si s námi nedělá, co chce, jako minule. Petr Šafarčík říkal, ať mu dáme a porazíme je, aby si o sobě moc nemyslel,“ směje se Kovář.

 

„Doufám, že na něj něco vymyslíme a nebude tak nezastavitelný jako minule nebo ve včerejším zápase. Teď má ale celkově dobrou formu,“ uvědomuje si. Nymburský rozehrávač včera jistil postup Belgie na EuroBasket 19 body. Čechům v listopadu nastřílel jen o bod méně.

 

Utkání Belgie proti Česku vysílá od 15:30 přímým přenosem ČT Sport.

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC