image

06.06.2019

Lvice znovu přehrály Portugalky, tentokrát bez nervů

České basketbalistky si včera připsaly své první vítězství v přípravě na evropský šampionát, když v Praze na Královce přehrály Portugalsko. Se stejným soupeřem změřily síly i dnes a byly znovu úspěšné. Tentokrát s přehledem.

 

Včerejší vítězství se totiž nerodilo vůbec lehce. Lvice nepříznivě se vyvíjející zápas otáčely až zlepšenou hrou po změně strana. Že by to dnes nemuselo být takové drama, naznačila hned z prvního útoku Tereza Vyoralová úspěšnou trojkou. Právě přesnost střelby totiž včera trápila svěřenkyně trenéra Svitka snad ještě víc než nedorozumění v defenzivě.

 

Jenže dnes to byla opravdu jiná písnička. Zatímco včera trefily Lvice za celé utkání jen dvě trojky, o čtyřiadvacet hodin později měly na svém kontě čtyři úspěšné pokusy už v poločase. Díky tomu si držely poločasové vedení, i když se přesnost v ofenzivě po prostřídání trochu snížila. Portugalky cítily šanci, když se dokázaly částečně vrátit do hry.

 

Jenže nástup Lvic do druhého poločasu snesl přísná měřítka a portugalské šance na zvrat zadupal do země. Češek bylo plné hřiště, oproti včerejšku z nich sršelo více energie a soupeřky v tu chvíli jednoznačně přehrávaly. Není divu, že se jejich vedení brzy přehouplo přes 20 bodů. Tempo ale neopadlo ani po prostřídání české sestavy.

 

Lvice, které stále musely bojovat bez trojice Kateřina Elhotová, Alena Hanušová a Kia Vaughn, si podělily body mezi takřka všechny hráčky, které dnes zasáhly do hry. Dnešní výkon je určitě ten, na kterém mohou do dalších zápasů stavět. Už třeba proti Maďarsku, Lotyšsku a Bosně a Hercegovině na třídenním turnaji, který se v Praze na Královce odehraje od příštího čtvrtku. Vstupenky jsou v prodeji na webu České basketbalové federace.

 

 

Česká republika – Portugalsko 76:46 (21:9; 37:26; 63:34)

Adamcová 12, Štěpánová a Krakovičová po 11, Hejdová 10, Pudláková 9, Vyoralová a Bartáková po 6, Voráčková 4, Elhotová Kar. 3, Vojtíková a Effangová po 2, Březinová 0 – Correia 15, Ferreira 8, Viana 7

TH: 16/11 – 8/6

Trojky: 7 – 6

Doskoky: 31 – 29

Zisky: 9 – 9

Ztráty: 19 – 22

Asistence: 26 – 7

Fauly: 16 – 19

 

Štefan Svitek: „Dnes je to veselejší hodnocení. Bodově jsme se trošku více prosadili. Měli jsme takové dvě tváře. Hráčky, které rozběhaly zápas, také druhý poločas hrály dobře. Míč létal, měli jsme dobré pozice a o hodně jsme zlepšili úspěšnost naší střelby. Ale trošku mě zklamalo to, že když přicházely hráčky z lavičky, náš výkon a hra upadaly. To musíme zlepšit, aby v momentě, kdy začneme střídat, náš výkon nešel dolů.

 

Úplně spokojený nejsem, ale máme ještě dva týdny, budeme hrát ještě dobrý turnaj a pak další dva zápasy, takže máme pět zápasů a doufám, že to bude lepší a lepší.“

 

 

Beáta Adamcová: „Dneska to bylo o hodně lepší, hlavně proto, že jsme už od začátku vstoupily do zápasu agresivněji, kdežto včera jsme měly pozvolný začátek. Do hry jsme se pak dostávaly až ve druhém poločase. Dneska jsme na ně vlítly hned od začátku. Zatím jsme měly začátky slabší, tak jsme to snad zlomily. Stejně jako střelecké prokletí Královky, ale nezakřikněme to.

 

Už se projevilo, že soupeřky známe, věděly jsme, co od nich čekat, jaký herní systém. Poznaly jsme jednotlivé hráčky, co je jejich silná a slabá stránka. Na druhou stranu to mohlo být i opačně, ale my jsme toho dokázaly využít a přehrát je.

 

Vůbec jsem nečekala, že se mi zápasy tak povedou. Přijde mi, že jsem měla víc štěstí než rozumu. Jsem za to ale ráda a doufám, že to bude pokračovat.

 

Prostě to začalo padat. Nemyslím si, že by na to dneska bylo extra víc prostoru. I včera jsme měli dostatek otevřených střel, ale nebyly jsme schopné je proměnit. Snad jsme teď už našly tu správnou notu.

 

Musíme stavět na agresivní obraně od začátku, že budeme proměňovat otevřené střely, a to je asi všechno.

 

V prvním týdnu po dlouhé pauze nikdo nevěděl, kde má levou a kde pravou. Teď už to konečně vypadá líp.“

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

HomeCredit

HomeCredit
www.homecredit.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

BigMedia

BigMediabigmedia.cz

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR