image

08.09.2020

Mám za sebou životní přípravu, říká Alena Hanušová

Přelomové rozhodnutí ve své kariéře udělala reprezentační křídelnice Alena Hanušová, když si v devětadvaceti letech vyzkouší poprvé zahraniční angažmá. Po nepříliš hladkém rozchodu s pražským USK zamířila rodačka ze Sokolova do francouzského Montpellier, kde si v místním týmu BLMA zahraje nejvyšší soutěž LFB. „Všechno zařizování je hektické a nemám na nic moc času,“ říká hned na úvod rozhovoru Hanušová.

 

Ta stále bojuje s následky zranění kolene, které ji vyřadilo už z loňského evropského šampionátu a více než rok pak nehrála soutěžní zápas. Všechno by ale už mělo být postupně v pořádku a Hanušová doufá, že na startu sezóny bude v sestavě svého nového týmu.

 

„Koleno vypadá docela dobře. Ve středu jsem absolvovala první basketbalový trénink, protože v týmu nechtěli, abych trénovala, dokud neprojdu všemi lékařskými testy. Koleno drží, spolupracuji s dvěma fyzioterapeutkami, navíc dělám věci, co mám od kondičního trenéra reprezentace Aleše Kaplana. Pokaždé, než začne trénink, se snažím různými cviky aktivovat svaly okolo kolene a posiluji stehenní svaly, abych kolenu co nejvíc ulevila,“ popisuje postup Hanušová, která přes léto prošla velkou tělesnou transformací.

 

„S Alešem Kaplanem jsem byla v kontaktu přes celé léto, vlastně už od března, když jsem kvůli koronaviru odešla z Prahy. Každý týden mi posílal tréninkový plán, volali jsme si a probírali aktuální stav. Musím říct, že nebýt jeho, tak tady v Montpellieru nejsem. Svalovou hmotu jsem nabírala proto, abych byla vůbec schopná něco dělat. Musím říct, že tohle byla nejlepší letní příprava, co jsem měla. Využila jsem i služeb osobní trenérky u nás ve fitku v Sokolově v Uralu. Tím jsem měla třikrát týdně trénink v posilovně, který byl hodně silový. Věřím, že jsem posunula dál svou hranici možností,“ říká sebevědomě.

 

„Navíc jsem změnila i stravu, což bylo hodně důležité. Sestra mi vypočítala makra a já se podle ní snažila jíst čistě, hodně bílkovin a měla jsem velký příjem, takže jsem mohla nabrat svalovou hmotu,“ dodává Hanušová.

 

Angažmá v týmu, který v tabulce předčasně ukončené sezóny skončil třetí, vyjednal Hanušové její agent Sebastien Dekeirel a ona na nabídku kývla, i když je smlouva hodně otevřená a česká reprezentantka může být za dva měsíce „bez práce“.

 

„Jednání probíhala hlavně s agentem, který mi pak jen napsal, jestli chci jít hrát do Montpellieru, i kdyby to mělo být jen na dva měsíce. Smlouva má tři možné směry a uvidí se, jakým směrem to povede. Když už se tady usazuji, tak bych byla ráda, kdybych tu mohla sezónu dohrát. Na dva měsíce je to kvůli covidové pandemii a tým také čeká, jak vydrží moje koleno, protože jsem vlastně rok nehrála basketbal. Děkuji týmu za příležitost restartovat moji kariéru. Myslím teď hlavně na ty dva měsíce a neupínám se k tomu, co bude potom. Budu hrát tak, jako bych tu měla hrát celou sezónu,“ věří Hanušová, které se lokalita na pobřeží Středozemního moře zatím hodně zamlouvá.

 

„Montpellier je krásné město a tým je senzační. Bohužel máme zatím některé hráčky zraněné, některé jsou v zámoří a čeká se na ně, než přijedou. Do začátku sezóny bychom kromě Američanek měli být kompletní. Tým by mohl být velmi silný. Tréninky jsou náročné, ale hodně kvalitní, z čehož mám radost. Bydlím přímo na pláži, takže si nemám na co stěžovat. Byt je hezký, jen jsem si to tady trochu upravovala po svém a uklízela,“ říká Hanušová.

 

Jedinou komplikací je tak stále neutuchající epidemie koronaviru, která i ve Francii řádí ve velkém a omezuje i blížící se start francouzské nejvyšší soutěže, která by pro Montpellier měla začít 26. září zápasem proti Basket Landes.

 

„Na začátku září za námi přišla jedna paní z rady města, která nás má na starost a říkala nám, ať jsme na sebe opatrní, hlavně mladí, kteří se pohybují více mezi lidmi. Montpellier je momentálně v červené zóně a roušky se musí nosit i venku. Během tréninku je mít nemusíme, ale trenéři je mají. Jakmile opustíme halu, nasazujeme roušky. Každý týden chodíme na testy koronavirus, vždycky 72 hodin před utkáním musíme absolvovat test. Pokud budou tři členové týmu pozitivní, tak nemůžeme hrát zápasy a musíme do karantény. Situace tady není úplně nejlepší, asi tím, že je to dovolenkářská destinace, tak se to snad po skončení letní sezóny zlepší,“ doufá Hanušová.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC