image

05.05.2020

Na #vratimselepsi navazuje projekt Restart - Cesta zpátky

Mimořádná opatření ve sportu kvůli epidemii koronaviru jsou postupně uvolňována a život se tak po malých krůčcích vrací do starých kolejí. Česká basketbalová federace na neobvyklou situaci zareagovala projektem Basketball never stops #vratimselepsi, který mohli fanoušci na sociálních sítích sledovat každý všední den. Členka širšího reprezentačního kádru Pamela Effangová v něm provází mladé basketbalisty a basketbalistky inspirativním tréninkem. Nyní je však čas na další krok, kterým je návrat ke společným tréninkům.

 

„Nový projekt má pracovní název Restart – Cesta zpátky. Když se nám podařilo spustit #vratimselepsi což byl ideální souběh rychlosti, obsahu i formy, začal jsem přemýšlet, co udělat dál. Jako krok B jsme se rozhodli s týmem, který mám k dispozici, vytvořit materiál, který by byl velmi obecný a šel by od jednoduchých kroků ke složitějším, jak si poradit s návratem po dlouhé pauze. I proto, že nás taková věc nikdy nepotkala, ale s ambicí, že to nemusí být jen po covidu-19, ale klidně po zranění nebo třeba po prázdninách. Prostě jsou tam otevřené dveře do dalších rozpracování,“ popisuje sportovní ředitel ČBF Michal Ježdík.

 

Odkaz na projekt najdete na webu ČBF, kde je rozepsané i základní rozdělení. „Řekli jsme si, že to uděláme v pěti segmentech, jak vidíme basketbal. Jde o kondici, dovednosti, mentální stránku, výživu a návod, jak pracovat v týdenních cyklech pro trenéry,“ dodává Ježdík.

 

Pro sportovní sekci ČBF byla tvorba programu na návrat do tréninku jako bádání po neznámé planetě. O to volnější zase ale měli pole působnosti.

 

„Jako trenér jsem nikdy podobnou situaci nezažil. Vyšli jsme z předpokladu, že všichni budou hladoví. Děti budou hladové po pohybu v týmu, protože do té doby trénovaly samostatně, trenéři budou chtít co nejrychleji nahradit odpadlé tréninky a rodiče budou tlačit děti, aby chodili na trénink, aby byli chvíli sami a mohli třeba pracovat. Usuzovali jsme, že bude určitý hlad po týmovém tréninku a chtěli jsme popsat rizika, která z toho vyplývají, aby nedošlo k zbytečnému zranění, přetrénování a dalším věcem, které hrozí,“ pokračuje Ježdík.

 

Milovníci sportu mohli v minulých týdnech využívat k udržování fyzické kondice pohyb venku jako běhání či posilování s vlastním tělem, basketbalistům však může hodně chybět práce s míčem a střelba na koš. Podle dlouholetého hráče a trenéra to ale největší problém nebude.

 

„Já si ani nemyslím, že by práce s míčem a střelba byla největším kamenem úrazu. Deficit tam samozřejmě bude, ale záleží jak u koho a jak velký. První, co by měl trenér udělat, je zjistit, jak jeho hráči v „době kovidové“ trénovali. Ne každý měl stejné podmínky během těch skoro dvou měsíců. Z toho vyplývá jednoznačná individualizace i v tom restartu. Někdo měl možnost střílet si na dvoře na koš a chodil běhat, někdo bydlí v menším bytě a nemohl skoro chodit ven a takoví hráči nebudou na stejné úrovni. Jejich vstupní informace budou velmi rozdílné a musí se srovnat, až poté se může začít pracovat ve skupinách,“ naznačuje první trenérské kroky Ježdík.

 

Základním úkolem pro trenéry bude také své svěřence správně namotivovat, protože předčasným ukončením sezóny přišli hráči o její vrchol a začátek té další je hlavně pro mladé sportovce v nedohlednu.

 

„Tohle přesně patří do segmentu pro trenéra z pohledu mikrocyklů. Čím jde o mladší dítě, tím to bude horší. Děti a mladí lidé obecně tolik neumí plánovat ve střednědobém a dlouhodobém horizontu. Bude důležité jim dávat nějaké blízké cíle, ke kterým budou svěřenci postupně směřovat a tam by měly být nějaké testovací body, možnosti utkání i když jen třeba dvojic a trojic, než se dostaneme k zápasům mezi týmy. Záleží to i na postupném rozvolňování opatření příslušnými úřady,“ vysvětluje Ježdík, který chce také poděkovat externím spolupracovníkům ČBF při tomto projektu.

 

„Byla to komplexní týmová práce. Kromě sportovního úseku se na tom podíleli ještě externí spolupracovníci. Z pohledu výživy s námi spolupracovala Zuzana Pavelková Šafářová, která se zúčastnila už #vratimselepsi, před mentální nastavení sportovní psycholožka Veronika Baláková, se kterou už také delší dobu spolupracujeme a přes kondici Michal Kocián a jeho tým lidí. Těm všem bych chtěl poděkovat za spolupráci a tímto je můžeme zviditelnit,“ uzavírá Ježdík.              

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC