image

26.09.2018

Nové logo a jedenáct týmů. V neděli začíná 27. ročník ŽBL

Už tuto neděli odstartuje 27. ročník ŽBL, který přináší spoustu novinek. Nejviditelnější je nové logo, kterým se bude soutěž prezentovat. Výraznou novinkou je také skutečnost, že se do soutěže zapojí jen jedenáct celků oproti minulým letům, kdy v ŽBL působilo dvanáct týmů.

 

Ke snížení počtu účastníků došlo kvůli Lokomotivě Karlovy Vary, která v soutěži samostatně nechtěla pokračovat. "Dvanáctý tým se nepodařilo postavit tak silný, aby mohl hrát ŽBL. Byly dva nebo tři týmy, které se chtěly zúčastnit, ale nepřesvědčily nás, že by byly důstojným soupeřem," řekl na tiskové konferenci guvernér soutěže Daniel Kurucz, který je zároveň hlavní trenér loni bronzového Nymburka, který na podporu basketbalu na západě Čech odehraje tři duely základní části v Karlových Varech.

 

Zbytek domácích zápasů týmu Nymburk-KV se bude hrát ve Sportcentru v Nymburce včetně duelů evropských pohárů, jelikož Nymburk-KV je jedním ze šesti celků, které v nich budou kromě ŽBL působit. Nymburk-KV zabojuje stejně jako vicemistr KP Brno v druhé nejprestižnější pohárové soutěži Eurocupu, v našlapané Eurolize bude české barvy hájit obhájce titulu a největší favorit soutěže ZVVZ USK Praha. Žabiny Brno a Hradec Králové budou hrát Středoevropský pohár CEWL a Žabiny navíc zkusí štěstí spolu s Ostravou i v Evropské lize EWBL. „Díky šesti celkům s účastí v evropských pohárech se zvyšuje kvalita soutěže. Chápu to chápu jako velké plus," řekl Kurucz.

 

Liga má po šesti letech nové logo, přičemž to stávající bylo původně provizorním řešením. Nový vizuál vytvořilo grafické studio Aetna. Jedná se o jednoduchou abstrakci, která může mít různé interpretace. "Může to být koš a míč. Někdo v tom vidí střelce a blokaře. Líbí se mi, že to nemá jednoznačné vysvětlení. Myslím, že to představuje novost a modernu a my chceme ligu postupně modernizovat," popsal Kurucz.

 

Základní část proběhne dvoukolově, takže na všechny účastníky čeká 20 zápasů. Pro osm nejlepších celků bude následovat play off, přičemž každé kolo se bude hrát na tři vítězství.

 

Družstva na 9. až 11. místě odehrají play out. Poslední tým pak sestupuje, pokud se vítěz 1. ligy nezřekne postupu, jak se v poslední době stávalo. Vzhledem k tomu, že záměrem vedení soutěže je vrátit se na dvanáct týmů, dostane sestupující celek v každém případě nabídku zůstat v nejvyšší soutěži.

 

Ligu čeká také jedna reprezentační pauza. Česká reprezentace totiž bude dohrávat velmi dobře rozehranou kvalifikaci o evropský šampionát 2019. Ve čtyřčlenné skupině, ze které postupuje vždy vítěz a šest z osmi celků na druhém místě, jsou Češky po čtyřech zápasech bez porážky a vedou svou skupinu. Tu uzavřou venkovními duely se Švýcarskem (17. listopadu Fribourg) a Belgií (21. listopadu Kortrijk).

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Čeps,a.s.

ČEPS
Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.Čeps, a.s.

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry