image

22.09.2014

Nový partner, nový název a obhájce Nymburk - to je Kooperativa NBL 14-15

Do nové éry míří ve své 23. sezoně nejvyšší česká soutěž mužů, Národní basketbalová liga, která pro ročník 2014/15 ponese jméno nového generálního partnera. Tím se stal druhý největší pojišťovací ústav na tuzemském trhu, Kooperativa pojišťovna z Vienna Insurance Group.

 

Kooperativa_logo"Jsme rádi, že Kooperativa věří basketbalu. Pro nás je to zároveň šance spojit se s jednou z top českých firem. A protože jde o nadnárodní společnost, můžeme díky ní propagovat basketbal na vyšší úrovni," řekl k novému partnerství prezident ČBF a spolumajitel ČEZ Basketbal Nymburk Miroslav Jansta.

 

"Chceme ale, aby naše spolupráce byla oboustranně výhodná a Kooperativa mohla i díky NBL propagovat své produkty."

 

Pojišťovna Kooperativa přichází k NBL po 16leté spolupráci ligy se společností Mattoni. "Ta má teď jiné priority. Nicméně s ní jednáme o zapojení do projektu Středoškolské ligy, kterou bychom chtěli znovu obnovit," vysvětlil Jansta.

 

Bříza změnu hlavního sponzora ligy označil jako bombastickou novinku. "Jsem příchodem Kooperativy nadšený. A pokud by s námi zůstala také 16 let, bylo by to úžasné," uvedl předseda ALK, podle nějž zhruba za měsíc a půl bude hotové i nové logo NBL a celá vizualizace spojení s novým partnerem. Bříza zároveň dodal, že od letošní sezony se liga o svou marketingovou propagaci a PR bude starat ponejvíce sama, byť nevyloučil podporu specializované agentury.

 

Kooperativa podle svého marketingového ředitele Milana Medka po 11 letech partnerství s extraligou volejbalistů hledala nové pole působnosti ve vrcholovém sportu. "A proto jsme se dohodli s Národní basketbalovou ligou, neboť se i dál chceme profilovat v oblasti sportovního sponzoringu."

 

V NBL bude i v tomto ročníku působit stejných 12 celků jako uplynou sezonu. Nemění se ani formát, kdy 11 týmů bude hrát základní část čtyřkolově (42 utkání) a pouze Nymburk se kvůli enormnímu počtu zápasů utká s každým soupeřem jen dvakrát (22 utkání). I proto zůstane nadále zachováno procentuální určování úspěšnosti týmů v tabulce. Nic se nezměnilo ani na formátu play-off, kde vyjma série o bronz (na dvě výhry) se bude hrát vždy na tři vítězství. V případě nutnosti se 11. a 12. celek po základní části utká v baráži s nejlepšími dvěma týmy první ligy o dvě NBL-vstupenky pro ročník 2015/16.

 

Ještě do konce roku by se mělo na obrazovkách objevit 12 přímých přenosů z NBL, kdy s jednou výjimkou bude pravidelným časem pondělek od 17:45. Celkový počet přenosů by se za celou sezonu včetně play-off měl dotáhnout na 30.

 

Vzhledem k tomu, že se spolupráce s novým generálním partnerem definitivně dotáhla až na úsvitu nového ročníku, musí dojít i k úpravě ligového webu. Po dobu jeho rekonstrukce, po níž by měl odpovídat moderním požadavkům včetně interakce s fanoušky skrze sociální sítě, budou informace k NBL soustředěny na webu www.cbf.cz.

 

Za hráče se k novému partnerství vyjádřil kapitán reprezentace a nová posila Nymburka Luboš Bartoň. "Gratuluju lize k novému partnerovi, který jí dá určitou finanční stabilitu," řekl zkušený forward ze stáje hlavního favorita ligy.

 

V pelotonu NBL by se na startu sezony mělo objevit 33 cizinců, což představuje něco přes pětinu všech hráčů. Dál platí, že maximem je 6 zahraničních borců, které může tým nasadit do zápasu. Letos jediným celkem bez zahraničních posil bude bronzový tým posledního ročníku BK Opava.

 

V letošní sezoně se po čase zapojí až na jednu výjimku všechny kluby z NBL i do Českého poháru, který se vrací ke dříve používanému formátu soutěže, kdy se postupně přidávají právě i týmy z nejvyšší soutěže. Do poháru se kvůli velké zápasové zátěži nepřihlásil pouze ČEZ Basketball Nymburk, který měl být původně jako obhájce nasazen přímo do závěrečného Final Four. To se vrací na scénu po řadě let s formátem Final-8. Závěrečný turnaj se uskuteční 20. a 21. února (pořadatel bude vybrán v průběhu sezony) a po osmi letech bude mít jiného vítěze než tým Nymburka.

 

Podle sportovního ředitele Kooperativa NBL se nyní řeší, kdo nahradí ve Final-4 právě celek obhájce trofeje, neboť dané rozlosování soutěže už nejde změnit. Buď to bude pořadatel turnaje, anebo nejlepší z celků po polovině základní části NBL, které už mezitím vypadly z pohárového pavouka.

 

Zvažovanou novinkou pro příští léto je Superpohár, v němž by se vítěz Kooperativa NBL utkal s vítězem Českého poháru.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR