image

03.06.2020

Ohlasy byly pozitivní. Trenéři mají spoustu tipů na cvičení, říká o #vratimselepsi Josef Příhonský

Svět basketbalu se v České republice postupně vrací do normálu po předčasném ukončení sezóny kvůli koronavirové epidemii. Hráči se díky uvolňování opatření vrací do tělocvičen a s trenéry se mohou začít připravovat na další sezónu. K tomu, aby se hráči vrátili k týmovým tréninkům ve formě, pomáhal také projekt České basketbalové federace #vratimselepsi, díky kterému mohli fanoušci na sociálních sítích zkoušet domácí cvičení na udržení kondice i basketbalových dovedností. Hlavními osobnostmi videí byl basketbalový pár Pamela Effangová – Josef Příhonský, kteří dětem přes dva měsíce předcvičovali.


„Dostali jsme se k tomu s Pamelou přes trenérku z ČBF Milenu Moulisovou, se kterou se oba dva dobře známe. Ona hodně narychlo sháněla lidi, kteří by dokázali předvést cvičení pro děti a my jsme po tom hned skočili. Byl to super zážitek. Natáčelo se u ní doma, takže to bylo v příjemném zázemí, nemuseli jsme nikam daleko cestovat. Odehrávalo se to tak trochu v rodinné atmosféře, dostali jsme občerstvení (smích). První natáčecí den byla trochu zima, ale zvládli jsme to a byli jsme nadšení z té příležitosti,“ vypráví Příhonský, trenér pardubické mládeže, o dvou natáčecích dnech, ze kterých vyšlo celkem 63 videí.

 

„Natáčení ubíhalo dobře, celé to odsýpalo. První den to ještě nebylo celé tak promyšlené, ale ten druhý už to běželo jako po drátkách. U každého cvičení jsme se ale hodně pobavili, což bylo super a ani nám nevadilo strávit tím celý den,“ usmívá se při zmínce, že bylo natočeno přes 14 gigabajtů materiálu.

 

Samozřejmě došlo i na nějaké vtipné historky z natáčení. „Některá cvičení se úplně na první pokus nepovedla, to bylo občas vidět i v prostřizích na konci. Na ničem jsme se ale naštěstí vyloženě nezasekli, vybíraly se cviky, které sami známe, takže v tom nebyl problém. Měli jsme v zásobě víc cviků, takže se všechny ani nedostaly do vysílání. Při cvičení s nafukovacími balónky nás trápil vítr, což byla velká zábava,“ pokračuje hráč se zkušenostmi z Kooperativa NBL.

 

Příhonský i jeho přítelkyně, v současné době opora Sokola Hradce Králové v ŽBL a členka širšího kádru reprezentace, byli při celém natáčení pod dohledem zkušené trenéry, která je při předvádění cviků koordinovala.

 

„Cviky vymýšlela přímo Milena Moulisová a když se jí pak něco nezdálo, nebála se nám do toho vstoupit. Člověk sám ví, jak by měla ta cvičení vypadat, takže jsem většinou věděl, že to bude potřeba natočit znovu. V některých videích bylo i slyšet, jak nás koordinuje,“ popisuje.

Videa, která probíhala na sociálních sítích Českého basketbalu mezi 16. březnem a 29. květnem, vidělo jen na Instagramu přes 400 tisíc lidí. Žádný výrazný nárůst popularity prý ale Příhonského nepotkal.

 

„Já osobně nejsem až tak aktivní na sociálních sítích, takže jsem žádný velký dopad na svou osobu nezaznamenal. Když jsem pak potkával lidi z basketu na živo, tak mi to chválili, ptali se, jak to dlouho bude pokračovat a podobně. Ohlasy jsem měl veskrze pozitivní, všem se projekt moc líbil. Komunita trenérů mi to chválila, že získali spoustu tipů a nápadů na vlastní tréninky,“ říká Příhonský, který od letošního léta mění kategorii, se kterou bude v Pardubicích pracovat.

 

„Doteď jsem byl trenér kluků U17 a U19. Od příštího roku budu pokračovat s Dušanem Bohunickým u U19 a přesunu s k malým dětem, když budu mít U11. Přesně pro ně se tyhle cvičení hodí a už jsem pár věcí z Vrátím se lepší na trénincích po karanténě zařadil,“ uzavírá s tím, že cvičení bude používat i nadále.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC