image

25.01.2019

Ohlasy losu Hyundai Final Four

Dnešní los Hyundai Final Four Českého poháru basketbalistů vygeneroval dvě atraktivní semifinálové dvojice. V prvním duelu se utká Olomoucko s Nymburkem a ve druhém Děčín s Opavou. Závěrečný turnaj domácí pohárové soutěže, v níž trofej obhajuje Nymburk, hostí o víkendu 9. a 10. února Nový Jičín, tedy někdejší známé sídlo tuzemské podkošové scény.

Hanáci těžko mohli přijmout výsledek losu s nadšením, ale flintu do žita předem rozhodně neházejí.  „Nymburk je nejtěžším možným soupeřem, pohár je ale při formátu Final Four specifická soutěž a já věřím, že pokud budeme kompletní, budeme sahat po postupu do finále. Musíme se dokonale připravit na klíčové hráče Nymburka, podat špičkový výkon a vyrovnat se fyzičnosti zejména podkošové sestavě soupeře. Navíc věřím, že nás přijede podpořit naše skvělé fanouškovské jádro a vytvoří nám domácí atmosféru,“ zhodnotil soupeře pro první semifinále, jež se odehraje v sobotu 9. února od 14 hodin, křídelník Lukáš Palyza.

V 17:00 si to stejný den rozdají Válečníci se Slezany, jejichž poslední vzájemný souboj skončil na opavské půdě při zásadním oslabení domácích jasnou výhrou Děčína.

„Určitě jsme si nepřáli do semifinále Nymburk, což určitě bylo přání všech ostatních týmů. A s Opavou to bude otevřené. My ale cítíme, že když jsme ji v této sezoně už dvakrát porazili, tak bychom to mohli zvládnout i potřetí,“ podotkl děčínský rozehrávač Lukáš Feštr. Jeho tým pocestuje přes celou republiku už den předem a věří, že jej dorazí podpořit i řada fanoušků, kteří budou muset bojovat s předpokládanou přesilou žlutomodrých.  

S jejich početnými zástupy už předem počítá opavský guard Radim Klečka. „Naši fanoušci nás úžasně podporují, a to i teď, kdy se trochu trápíme,“ pochvaluje si jeden z tahounů týmu, který si oddechl, že Opavu nečeká nejtěžší možné semifinále s Nymburkem.

Tahákem pro návštěvníky Final Four, kteří si už ode dneška mohou kupovat vstupenky z webové stránky final4.cz, budou v každém ze čtyř zápasů atraktivní soutěže. V obou semifinále i v utkání o třetí místo budou jako odměny pro výherce luxusní hodinky Lotus a vysavač Nilfisk. Ve finále se pak bude soutěžit o víkendové zapůjčení vozu Hyundai i30.

Úplnou novinkou pak bude snímání zápasů na pět autonomních kamer, které tak nebudou potřebovat lidskou obsluhu a nejlepší záběry si budou schopny nalézt samy.   

Pro skalní a dlouholeté basketbalové fanoušky je nemalou zajímavostí i dějiště celé akce. Pořádající novojičínský klub patřil především na přelomu tisíciletí na špičku domácí nejvyšší soutěže mužů a v roce 1999 oslavil svůj dosud jediný ligový titul, a to i díky rozehrávači Levellu Sandersovi a křídelníku Dušanu Medveckému, tedy současným trenérům Pardubic a Ostravy.

Nový Jičín nicméně po sezoně 2010/11 z mapy NBL zmizel a aktuálně se nachází v druhé nejvyšší soutěži. Hlad fanoušků po tom nejlepším basketbale však ve městě přetrval.

„Novojičínský klub dlouhodobě usiloval o pořádání nějaké větší basketbalové akce a zejména pohárové Final Four tam chtěli strašně moc. Je to bývalá ligová bašta ověnčená celou řadou úspěchů a celkově jde o basketbalové město, kde fanouškům elitní basketbal chybí. My jsme tak byli moc rádi, že jsme v tomhle mohli tamnímu klubu vyhovět. Věřím, že takový turnaj i po těch letech, kdy chybějí ne nejvyšší scéně, dokážou zvládnout a bude to výborná propagace basketbalu. A právě o to, aby se dostával i na místa, kde se běžně nejvyšší soutěže nehrají, nám jde,“ uvedl za Českou basketbalovou federaci člen jejího výboru Zdeněk Bříza. 

Na exligové prostředí se těší i sami hráči, což potvrdil například nymburský veterán Petr Benda. „Vždycky tam bývala bouřlivá atmosféra a my tentokrát nebudeme hrát proti domácím, tak doufám, že by třeba Novojičínští mohli fandit nám. Proti Novému Jičínu se nám v jeho prostředí vždycky hrálo těžce, protože fanoušci mu pokaždé vytvořili perfektní atmosféru,“ vzpomíná na velké ligové bitvy jeden ze dvou pamětníků ze současného kádru mistra (druhým je Pavel Pumprla), který si je nicméně vědom, že velkou podporu v hledišti budou mít především moravské celky Opavy a Olomoucka.

„Na novojičínské prostředí se strašně těším. Hrál jsem tam ligová utkání ještě za Ostravu. Přináší to spoustu vzpomínek a je šílené, jak ten čas letí,“ uvědomil si i olomoucký Lukáš Palyza.

To o nějaký pátek mladší Lukáš Feštr už si musel vystačit jen se vzpomínkami otce Dominika, kdysi rovněž ligového hráče. „Zrovna jsem o tom s tátou mluvil, že je to jedna z hal v republice, kde jsem ještě nikdy nehrál. Tátovi se tam prý hrávalo vždycky dobře, tak doufám, že mně i celému týmu to půjde stejně.“  

V hledišti pro zhruba tisíc diváků se dá očekávat spousta místních i proto, že i na zápasy první ligy jich v této sezoně chodí pravidelně kolem tří až čtyř stovek, což je na danou soutěž vysoký nadstandard.

„Nový Jičín byl v rámci NBL vždycky baštou a je škoda, že už tam liga není, protože se vždycky držel na předních místech a zápasy tam měly náboj. A ty letošní návštěvy svědčí o tom, že lidem ty zápasy nejvyšší úrovně chybí, když jsou schopní chodit v takovém počtu i na utkání v nižších soutěžích,“ pochválil tifosi někdejšího soupeře Petr Benda.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR