image

01.06.2020

Ostravský soumrak pivotů a Pumprlův finiš

Na stotisícovou prémii pro vítěze Kooperativa NBL 1ON1 Challenge už je jen osm adeptů. Všichni navíc ví, kudy k vytouženému bonusu pro celkového vítěze vede cesta. Moravské regionální finále dnes rozhodlo nejen o postupující moravské čtveřici, ale také o složení čtvrtfinálových dvojit. No a jak dosavadní průběh soutěže ukázal, máme se na co těšit.

 

Výkon domácího Filipa Šmída v základním kole dával tušit, že ostravský pivot bude čeřit postupové vody i dnes. Jenže zde se ukázala nevyzpytatelnost soutěže, jako 1ON1 Challenge je. Šmíd se protrápil prvními zápasy a nenašel takovou střeleckou mušku, která by doplnila jeho silový arzenál. Nakonec dnes nepoznal, jak chutná výhra a odchází se šestým místem.

 

Dlouho se zdálo, že se ostravský Tatran zahalí do černého sukna. Ani Radkovi Pumprlovi se nedařilo navázat na dobré výkony z prvního kola. Dvě porážky z úvodních dvou zápasů ho dostaly pod tlak. Jenže ten jako by mu svědčil. Najednou přišla střelecká jistota v zápase proti dosud neporaženému Svobodovi a bratr bývalého reprezentačního kapitána nabral směr postup. Zastavil se až na druhém místě.

 

Dokázal se tak vklínit do trojice, která si jako první zajistila postup a hrála dnes velmi dobře. Radek Farský navázal na své dobré představení z úvodního kola. Jan Kozina a po zranění se vracející Matěj Svoboda svedli ve svém posledním zápase přímý souboj o celkové vítězství. Radoval se brněnský rozehrávač, kterého by případná prohra poslala až na čtvrtou příčku. To by pro nasazení do play-off pavouka nebyla dobrá zpráva.

 

Dnešní vítěz ale nakonec přiznal: „Já jsem ani sám nevěděl, na jakého z těch hráčů, co čekali ve čtvrtfinále, bych chtěl jít.“ Jako vítěze moravské části ho čeká souboj s Ladislavem Peckou. „Nějakou taktiku si na něj nastavím, podívám se na všechny jeho zápasy. Nakonec ale na hřišti budu vařit z vody. Pak už to bude kdo s koho,“ přemítá Kozina.

 

Ten dnes podlehl pouze svému týmovému kolegovi Radku Farskému. 183 centimetrů vysoký rozehrávač, který se v prvním kole prezentoval vysokým počtem zisků, ukázal, že se dokáže vyrovnat s jakýmkoliv soupeřem. A to pro regionální finále zvolil méně agresivní defenzivní taktiku.

 

„Kdybych přidal nějaké zisky, byl bych v zápasech klidnější. Všechny byly hrozně vyrovnané. Radši jsem do toho ale tolik nešel. V zápasech s Filipem Šmídem i Šimonem Puršlem se mi to několikrát vymstilo. Chtěl jsem jít do výpichu, oni si to pohlídali a zakončovali jedna na nula. Chtěl jsem soupeře radši vytlačit od koše, což se moc nepovedlo. Dneska mě podržel útok,“ přiznal. To ale jen zvyšuje jeho nečitelnost pro soupeře v play-off.

 

Ve čtvrtek na Folimance už půjde o hodně. Žádná chyba nebude odpuštěna a jen jeden z osmičky nejlepších gladiátorů se bude radovat ze sladké odměny. „Přijde mi, že těch 100 tisíc korun je ještě dál než na začátku soutěže,“ směje se Kozina. „Do devíti bodů to bude velká řežba. Každý tam nechá všechno. Každý zápas může být poslední. Tady jsme věděli, že máme šanci to ještě napravit. Když se někdo nadře na postup, tak to může hrát velký vliv v semifinále a finále,“ věští.

 

Finále už tradičně začíná v 17:30 na serveru TV Com nebo na sociálních sítích Kooperativa NBL a Český basketbal.

 

 

Konečné pořadí – Regionální finále – Morava

1. Jan Kozina (mmcité1 Basket Brno) – 4/1

2. Radek Pumprla (NH Ostrava) – 3/2

3. Matěj Svoboda (DEKSTONE Tuři Svitavy) – 3/2

4. Radek Farský (mmcité1 Basket Brno) 3/2

--------------------------------------------------------------------

5. Šimon Puršl (DEKSTONE Tuři Svitavy) – 2/3

6. Filip Šmíd (NH Ostrava) – 0/5

 

 

Dvojice pro play-off

Šimon Ježek – Radek Farský

Radek Pumpla – Kamil Švrdlík

Jan Kozina – Ladislav Pecka

Ondřej Sehnal – Matěj Svoboda

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC