image

07.02.2019

Pivotem z nouze, hlavně v obraně

Ptát se v těchto dnech opavského univerzála pro nedriblérské pozice Filipa Zbránka na to, jakou sestavu týmu předpokládá na turnaj víkendového Hyundai Final Four, je naprosto zbytečné.

 

„U nás se to v poslední době těžko odhaduje. Hrajeme teď v rotaci nějakých sedmi lidí a na každém tréninku nebo zápase se může stát komukoli cokoli..., ještě s tou naší smůlou,“ vykládá už trochu rezignovaně zkušený forward, v jehož týmu by se v aktuální sezoně musel pod mikroskopem hledat hráč, kterému se ještě nic většího nestalo.

 

Slezané se tak aspoň drobně zaradovali, že od víkendového ligového zápasu v Ostravě, kde i téměř bez podkošových hráčů nečekaně uspěli s nádavkem 120 nastřílených bodů, se jim už vrátil power forward Bujnoch, momentálně jediný „dlouhý“, lze-li tak hovořit o dvě stě čísel vysokém borci.

 

Jenže ztrát přesto nebude málo. Podle dostupných informací se Opava bude muset vypořádat s absencemi power forwarda Gniadka a guarda Klečky, tedy dvou z nejbodovějších hráčů. U třetího podkošového muže Kvapila existuje sice šance na zapojení, nicméně je velmi malá.

 

Nebojí se už hráči za letošního zdravotního inferna chodit do sebe naplno při běžném tréninku?

 

„To zase ne. Trénovat se musí naplno, aby z toho něco bylo. Běžně jsme teď ale trénovali v osmi, a když bylo dobře, a naši studenti měli čas, tak i v deseti,“ přiznává Zbránek.

 

Slezané půjdou v sobotním semifinále Final Four v Novém Jičíně na děčínské Válečníky (17:00), s nimiž oba vzájemné zápasy v základní části NBL jasně prohráli. První venku obětovali, když nechali doma odpočívat některé opory, a ani v nedávném domácím duelu jim nebylo přáno nastoupit v kompletní sestavě. Jako by se tím už připravovali na pohárový souboj. Jak ho bez Gniadka s Klečkou a případně i bez Kvapila zvládnou?

 

„Já doufám, že to bude už jenom lepší, protože stav, ve kterém se teď nacházíme, jsem ještě nikdy nezažil. Hlavně už nás nebaví prohrávat, tak se snad teď zvedneme a spravíme si chuť,“ zadoufal forward. Opava už s obrodným procesem začala o víkendu v Ostravě a ještě o štok výš šla v úterý doma s Bonnem v Lize mistrů, kdy proti všem předpokladům urvala na závěr základní části svou druhou výhru v soutěži.

 

Když Filip Zbránek říká, že ho nebaví prohrávat, nemluví jen tak do větru. Dobře si totiž pamatuje některé „letištní scény“ den po venkovních debaklech v Lize mistrů, schytaných zejména v poslední době.

 

„Říká se, že horší než „o parník“ je prohrát o bod o dva. Není ale nic horšího, než odcházet z utkání s takovou ostudou, jakou je porážka o 50 bodů. Druhý den na letišti na tebe lidi, kteří tě poznají, a vědí, že jsi tam hrál, koukají tím pohledem, jako proč to vlastně děláš. To je vážně nepříjemné a celkově je těžké se přes takové porážky přenést. Já se s každou prohrou smiřuju těžko, a i když to na mně asi není vidět, tak mě to strašně se… A většinou to doma odnese přítelkyně, která se pak se mnou radši ani nebaví,“ zabrousí do osobnější komnaty křídelník.

 

Ten zejména v této sezoně musí i se svými 196 čísly často zaskakovat pod košem, což pro něj je prý těžší, než se vypořádat s dosud nepoznanou porcí 60 zápasů. „Z mého pohledu je to letos těžší jen v tom, že se pod košem musím víc prát s pivoty, kteří jsou o hlavu vyšší, což je pro mě nezvyk. To, že musím nastupovat na pozicích 4 a 5, je při mé výšce dost absurdní. Hlavně v obraně to mám dost složité. A pokud jde o ten těžší zápasový rytmus, na to si člověk zvykne hodně rychle. Prostě ubude tréninků a přibude zápasů.“

 

Slezané a vlastně i zbytek ligy se letos musí potýkat s trochu jiným Děčínem než v minulých sezonách, neboť jeho řady vyztužily, a to hned jako nejlepší střelci, dvě zahraniční posily – Lamb Autrey a Klint Carlson. I když si Zbránek nemyslí, že by duo změnilo hru týmu, jeho přítomnost je v zápasech znát.

 

„Děčín i dál hraje svoji klasickou hru, kdy to spíš ubojuje a utluče, než že by hrál nějaký pohledný basket. Samozřejmě ale Autrey i Carlson jsou individuality, které jsou schopné dát ty body, a je pravda, že jejich tým teď je o něco konkurenceschopnější, protože má víc bodových hráčů.“

 

Huyndai Final Four pozná po čase nové prostředí. V Novém Jičíně se elitní tuzemský basketbal naposledy hrál v roce 2011. A to ještě Zbránek pamatuje, když tehdy byl ještě hráčem NH Ostrava. „Fanoušci Nového Jičína mívali v hledišti takové obrovské plechovky naplněné nevím čím, které dělaly velký rachot. Na tu atmosféru se dobře vzpomíná,“ ohlédne se 28leté křídlo, které doufá v co nejzaplněnější tribuny.

 

„Snad se místní přijdou podívat na našeho veterána Luďka Jurečku, který tam kdysi začínal. Prý dostane nějaký dárkový koš,“ směje se Zbránek, podle nějž by z hlediska geografické blízkosti mohli Novojičínští fandit právě jeho celku. „V naší situaci bychom to potřebovali. A někdejší rivalita s Opavou? Po tolika letech už to asi nebude znát,“ připomene osmiletou průrvu, jež dělí nadcházející Final Four od posledního utkání Nového Jičína v NBL.

 

Hádejte, kdo tehdy v pátém rozhodujícím čtvrtfinále s Pardubicemi dával v dresu domácího Unibonu pět bodů...

Jistý Luděk Jurečka.

Už v sobotu se po osmi letech vrátí na místo činu.

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR