image

10.03.2019

Po roce vše obráceně, titul pro Lvice

Stejně jako před rokem se v pohárovém finále střetly týmy Hradce Králové a KP Brno. Vloni se radovaly hráčky z jihomoravské metropole, které byly mírnými favoritkami i pro dnešní finálové klání. Možná o to větší motivaci uspět měly Hradecké Lvice.

 

Brněnské basketbalistky se musely potýkat rozhodně s větší únavou než jejich finálové soupeřky. Postup do posledního zápasu v programu Final 4 si vybojovaly v souboji s Nymburkem až po prodloužení a navíc měly na odpočinek o více než dvě hodiny méně. Při vstupu do utkání na nich únava byla znát.

 

Lvice využily ztěžklých nohou finálového soupeře a snažily se Brno rozběhat. To se jim poměrně dařilo. Další skvostnou úvodní čtvrtinu odehrála Pamel Effangová, která v ní stejně jako včera zaznamenala deset bodů. Brněnská ztráta začala nabývat rozměrů ohrožujících zlaté ambice. Svěřenkyním trenéra Pospíšila tak přišlo vhod, když hned v úvodu druhé čtvrtiny trefily střely z dálky a dostaly se zpět do zápasu.

 

Lvice najednou znejistěli v útoku. I když se jim nedala upřít snaha na útočném doskoku, koš pro ně zůstával zakletý. A tak Lvice vytasily jinou zbraň. Brněnskou ofenzivu začaly deptat zónovou obranou. A protože i KP oprášilo svůj semifinálový trumf v podobě vysunuté a především aktivní obrany, rozhořel se na hřišti ten pravý finálový boj.

 

KP Brno si dobře poradilo s obranou podkošového prostoru, kde eliminovalo Petru Kulichovou. Lvice musely vzdát snahu dopravit míč na nejvyšší hráčku své sestavy a hrozit spíše z perimetru střelbou či nájezdem. Brněnský celek ale nadále byl aktivní v defenzivě, odkud po ziscích vyrážel do rychlých protiútoků, což se ukázalo jako mnohem efektivnější zbraň než postupný útok.

 

Ve třetí čtvrtině otřáslo nejen hradeckým týmem zranění Michaely Matuškové, která opustila hřiště s poraněným kolenem. Do vývoje utkání začaly vstupovat osobní chyby. Hráčky Hradce si udělaly rychle čtyři týmové fauly v poslední čtvrtině a na hranici vyfaulování se dostaly Klaudová, Minarovičová i Bura. Na brněnské straně měla čtyři fauly Bartáková. Jako první ale musel hřiště opustit Sládková.

 

Lvice si dlouho hýčkaly pěti- až šestibodové vedení. Jenže pak přispěchaly Oroszová s Kopeckou a jejich dvě dalekonosné střely znamenaly vyrovnání stavu na 56:56. Hradec šel znovu do čtyř bodového vedení, ale KP i tak vyrovnalo. Jenže Lvice měly Kristýnu Minarovičovou a Pamelu Effangovou. Ty zachovaly pevné nervy a vystřílely Hradci pohárové zlato.

Nejužitečnější hráčkou Final 4 byla zvolena Pamela Effangová.

 

Sokol Nilfisk Hradec Králové – KP Brno 68:63 (20:13; 35:30; 49:46)

Minarovičová a Effangová po 18, Marečková 10, Zavázalová 9, Kulichová a Vojtíková po 4, Matušková 3, Bura 2, Klaudová 0 - Oroszová 22, Sládková a Gill po 10, Kopecká 9, Bartáková 6, Stará a Šujanová po 3, Moussa a Arsenič 0

TH: 27/21 – 13/10

Trojky: 5 – 5

Doskoky: 36 – 39

Zisky: 9 – 15

Ztráty: 23 – 20

Asistence: 7 – 13

Fauly: 19 - 29

 

MVP: Pamela-Theres Effangová

 

Romana Ptáčková, Sokol Nilfisk Hradec Králové: „Ve chvíli, kdy jsme vedly o šest bodů, jsme dostaly dvě po sobě jdoucí trojky. Tam byla obava, že to tým KP Brno nakopne a nás to srazí. Pak tam ale měla výborné momenty Týna Minarovičová. I když jsme nezahrály nějaké super věci, které máme naučené, ona to vzala na sebe a rozhodla závěr. Včera to byl jiný soupeř. Nemůžu srovnávat obranu Slavie a KP Brno. Brno má úžasnou defenzivu. Pro nás bylo daleko těžší se tam dostávat. Bylo vidět, že to bylo nervózní utkání, byly tam nepřesnosti na obou stranách. Výkony mohly být možná o něco lepší, ale byl to dramatický zápas hraný v naprostém nasazení.“

 

Martin Pospíšil, KP Brno: „Udělali jsme chyby, které jsme udělat neměli. Ty se v takových závěrech trestají. Ať si na ten závěr ale každý udělá svůj názor. Každý na hřišti udělal chyby. Je škoda, že se ten závěr hrál tak, jak se hrál. Do zápasu Hradec vstoupil výborně, hrál agresivně. Za to je třeba jim pogratulovat. V obou zápasech naše hráčky, i když ne vše bylo ideální, ukázaly charakter. Za to je třeba jim poděkovat. Teď je pro nás podstatné, abychom se zkoncentrovali na play-off. To bude po takovém víkendu, kdy jsme byli mentálně velmi motivovaní, velmi těžké. To náš hlavní cíl momentálně.

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

HomeCredit

HomeCredit
www.homecredit.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

BigMedia

BigMediabigmedia.cz

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR