image

17.05.2020

Po sedmi měsících jsem už měl hlad, přiznává vracející se Tur Svoboda

Jestli někdo blahořečí nové atraktivní soutěži basketbalové ligy ve hře jeden na jednoho, je to právě on. Do hry hladovějšího hráče byste totiž aktuálně jen těžko hledali. Poslední ligový zápas odehrál 26. října minulého roku. A když už byl po doléčení zraněného kolena konečně připraven na návrat, zkazil mu všechno nástup koronakrize. „Z našeho týmu jsem byl jediný, kdo měl od začátku o 1 on 1 Challenge zájem, a to ještě než jsem věděl, že se bude hrát o sto tisíc korun pro vítěze. Chtěl jsem do toho jít hlavně proto, že jsem už sedm měsíců nehrál zápas a soutěžení mi chybí. Za tuhle příležitost jsem tak vážně rád,“ přiznává 23letý svitavský křídelník Matěj Svoboda, který byl do zranění top skórerem Turů a našlapoval ke kariérní sezoně.

 

I jeho tak mohlo nemálo překvapit, že podle kurzů na vítězství ve druhém pondělním kole Kooperativa NBL 1 on 1 Challenge (17:30 před kamerami TVCOM.cz) patřil ještě dnes kolem poledního mezi outsidery, když stejně vysoký kurz 7.5 jako on měl i opavský zelenáč Matouš Kurečka, který dosud v lize odehrál pouhých 40 minut.

 

„Na to se moc nedívám, ale jestli to tak bookmakeři vyhodnotili, tak doufám, že na tom prodělají a lidi si na mě vsadí, když jsem tak podceňovaný,“ usmíval se – ovšem jen zlehka – nad tipy sázkové kanceláře, které se však od té doby dramaticky proměnily.

 

„Určitě si nejdu jen tak zahrát, ale budu chtít zvítězit. Pravda ale je, že zápas jsem hrál naposledy v říjnu a sám jsem zvědavý, jak to bude vypadat,“ dodává bývalý úspěšný mládežnický reprezentant, který po měsíc a půl trvající koronapauze už několik týdnů s týmem opět trénuje, nyní již i v hale.

 

Z pěti soupeřů, jimiž vedle Kurečky jsou i opavský forward Jan Švandrlík, křídlo NH Ostrava Filip Šmíd, brněnský reprezentační novic Radek Farský a letošní lídr Pardubic Tomáš Vyoral, Svoboda favorizuje na vítězství posledního jmenovaného. „V sezoně toho měl z nás šesti nejvíc odehráno a letos odehrál i nejlepší ročník. Kdo ale postoupí dál, to si skoro netroufám odhadovat. Naše základní skupina je ze všech čtyř nejsilnější a prakticky každý může porazit každého a každý má na postup. Věřím ale, že v té trojici budu i já.“

 

Hra jeden na jednoho sice není běžným basketbalovým formátem, ovšem třeba Tuři se jí v běžném tréninkovém procesu věnují často. „Máme na to spoustu cvičení. Teď po návratu k basketbalu na tohle ještě nebyl moc čas, ale člověk to nezapomene. Možná první zápas se budu rozkoukávat, ale věřím, že se do toho vpravím rychle a zapomenu, že jsem byl půl roku mimo,“ přeje si Svoboda.

 

Toho ve čtvrtečním prvním kole hodně překvapilo, s čím měli hráči největší úspěch. „Původně jsem si říkal, že hlavní bude dostávat se do koše a získávat tak snadné body, ale vypadalo to, že spíš vyhrával ten, kdo se trefoval z trojkového oblouku. Na pondělek jsem tak strašně zvědavý,“ říká forward před 15 bitvami do pěti bodů v ostravské hale Tatran.

 

I proto, že zápas může při rychlých trefách jednoho z hráčů skončit klidně i během půlminuty, nelze podcenit ani ligou málo prověřené a méně známé hráče.

 

„I proto říkám, že každý může porazit každého. Když někdo trefí těžkou střelu za dva body zpoza oblouku, soupeři se nepodaří skórovat a přijde další těžká trefa za dva, je to za dvacet vteřin 0-4, ani nevíš jak. Nikdo se proto nesmí podcenit.“

 

Ve druhém kole možná budou hráči víc taktizovat v obraně. Podle pravidel by na začátku útoku měli stát vně trojkového oblouku, jenže v prvním kole to vždy neplatilo. A z vyjádření aktérů bylo jasné proč – zejména ti rychlostně ne tak vybavení nechtěli za sebou nechávat velkou díru ke snadným únikům do koše.

 

„Když je soupeř dobrý střelec, je pro obránce výhodnější vysunout se až za trojku, protože posune dál od koše i útočníka, který to má na okamžitou střelu dál. Zase ale pokud má útočník radši nájezdy, je pro obránce výhodnější, když za ním zůstane míň prostoru na obejití. Bude záležet soupeř od soupeře, kdo je spíš střelec, nebo jestli je rychlejší než já,“ přemýšlí nahlas nad strategií svitavský Tur.

 

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC