image

22.02.2019

Počítat budeme až na konci, říká Lukáš Palyza před francouzskou derniérou

Čeští basketbalisté zakončí kvalifikaci na světový šampionát utkáním ve Francii. Jakýkoliv výsledek nemůže změnit nic na tom, že česká vlajka v srpnu po 37 letech zavlaje v Číně na MS. I tak ale půjde o hodně. Svěřenci trenéra Ronena Ginzburga stále mohou pomýšlet na první místo ve skupině a navíc nikdo z nich nechce úspěšnou kvalifikaci zakončit prohrou.

 

Stejně je na tom ale i Francie. Ta navíc v prvním zápase aktuálního reprezentačního okna podlehla ve Finsku domácímu celku a rozhodně nechce končit s bilancí 0-2, když dosud za celou kvalifikaci neuspěla pouze ve dvou zápasech. V případě prohry o 15 bodů by musela Francie přenechat první místo svému českému soupeři. To jsou jasné počty před zítřejší kvalifikační derniérou.

 

„Myslím, že to zazní. Máme ještě dva tréninky a video. Byla by asi chyba jít do toho zápasu s tím, o kolik bodů musíme vyhrát. Důležitější bude si vyjasnit, co je Francie za tým, jaké jsou silné a slabé stránky a dobře k tomu přistoupit. Skóre můžeme řešit ke konci zápasu podle toho, jak se to bude vyvíjet,“ nechce příliš dopředu počítat český křídelník Lukáš Palyza.

 

Nakonec mu to ale nedá a přeci jen začne přemýšlet nad tím, co je potřeba udělat pro opanování celé skupiny. Základem je výhra minimálně o 15 bodů, protože doma Češi Francii podlehli 65:79: „Papírově by každý řekl, že na 99 % ne. V kvalifikaci jsme ale prokázali kvalitu, bude záležet na aktuální formě. Vyhrát o 15 bodů venku není úplně nereálné.“

 

Lvi jsou už ve čtvrtém zápase v řadě v situaci, kdy do něj vstupují jako jistí účastníci MS. Palyza si je jistý, že ani v jednom z předchozích utkání Češi nic nepodcenili: „Všichni jsme profíci a víme, že dát v sázku naše jméno a odehrát dva špatné zápasy, by nebylo dobré. Na trénincích, na videu i přípravě k tomu přistupujeme, jako bychom žádný postup neměli jistý. V listopadu jsme nebyli spokojení. S Francií jsme hráli dobrý zápas, ale zakončili ho šňůrou 0:16. A v Rusku to taky žádná sláva nebyla. Teď jsme porazili Bosnu a i v neděli si budeme chtít udržet reputaci a ukázat, že na mistrovství patříme.“

 

Tým může hřát vědomí, že má v zádech páteční výhru nad Bosnou a Hercegovinou, i když se nerodila lehce. Pro oko diváka to zejména vinou zvolené soupeřovy taktiky nebyla ta nejkrásnější podívaná, která navíc Lvy dost bolela.

 

„Bosna přijela s tím, že to bude osekávat. Byla tam spousta hraničních zákroků. My jsme chtěli hrát basket a Bosna spíš bořit. 69 daných bodů není nic moc na to, že jsme hráli doma a chtěli bavit fanoušky po tom, co už druhé okno v řadě máme jistý postup,“ mrzí Palyzu, že se Češi s domácím publikem nerozloučili větší kanonádou. V neděli v Nantes očekává jiný zápas: „Francie bude chtít hrát rychle, skórovat, smečovat a my se tomu budeme muset přizpůsobit. Musíme jim to znepříjemnit, ale ne takovým způsobem jako Bosna.“

 

Češi už si vyzkoušeli místní basketbalový stánek, a tak vyhlášený ostrostřelec mohl hodnotit: „Musím říct, že je to nádherná hala. To se mi na basketbalových zemích líbí. Jsou zde vystavěné takové arény, lidi chodí na basket. Na poslední zápas Francouzů v kvalifikaci tady asi bude plno. To celkově zítřejšímu basketu taky pomůže.“

 

Závěrečné vystoupení českých basketbalistů v kvalifikaci MS 2019 začíná v 17 hodin a živě ho můžete sledovat na webu České televize nebo ze záznamu od 21:30 na ČT Sport.

 

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR