image

31.05.2020

Postup je druhořadý, hlavní je porazit Svobodu, hrozí Puršl

Je to trochu paradox, že dva vítězové moravských základních kol Filip Šmíd a Jan Kozina byli pasováni se shodným kurzem 6,0 až na páté a poslední šesté místo, jež by v případě naplnění znamenala nepostup do závěrečného play-off. Jenže i top favorit bookmakerů Radek Farský s kurzem 3,85 není vůbec sázkou na jistotu. Proto nezbývá než se těšit na pondělní moravské finále basketbalového klání muže proti muži (17:30 před kamerami TVCOM.cz) v ostravském Tatranu, kde bude vše okořeněné účastí hned tří různých klubových dvojic. Dva závodníky bude mít díky postupu ze základních kol domácí NH Ostrava (Šmíd a Radek Pumprla), mmcité1 Basket Brno (Farský a Kozina) i DEKSTONE Tuři Svitavy (Šimon Puršl a Matěj Svoboda). Do play-off z tohoto půltuctu projdou po zápasech každého s každým jen čtyři nejlepší.

 

Nejspíš není divu, že mnozí z těchto basketbalových bojovníků považují své týmové parťáky za největší soupeře. A některým právě na těchto duelech záleží nejvíc. Snad nejpřesvědčivější důkaz poskytl ve svém hlavním předturnajovém prohlášení Šimon Puršl.

 

„Postup je druhořadý, hlavní je porazit Matěje. Na zápas s ním se těším nejvíc,“ hodil rukavici reprezentant, který ale samozřejmě bude útočit i na postup, neboť vzdát se dobrovolně šance na hlavní prize money ve výši 100 tisíc korun nechce ani jeden z šesti mužů.

 

Puršl nicméně také dodal, že výborný výkon v základním kole podal i jeho nový kolega z národního týmu Radek Farský.

 

Puršlův svitavský spoluhráč Svoboda žádného z protivníků jako toho nej nevybral a zřejmě z taktických důvodů se nezmiňuje ani o klubovém druhovi.

 

To rozehrávač Brna Jan Kozina, který bude s „náskokem“ 10 čísel opět nejmenším startujícím kola, vidí svého úhlavního soka jasně. „Největším favoritem našeho finále je Radek Farský, který by mi mohl dělat i největší problémy. Sice se známe z tréninku, on je ale výborný v nájezdu i ve střelbě trojek, proto bude hodně nebezpečný. Uvidíme, jak si poradí v obraně s těžšími, nebo rychlejšími hráči, ale v útoku je hodně silný.“

 

Křídelník Farský oplácí stejnou mincí: „Nejobávanější soupeř bude „Kozič“ - zná mě ze všech nejlíp a jeho houževnatost v obraně je velmi nepříjemná. Náš souboj bude vražedný, ale doufám, že si po zápase stejně sedneme na pivo a zasmějeme se tomu.“

 

Z domácích gladiátorů spíše neutrálně vystupuje Pumprla, který má největší obavy ze všech tří dosud nepotkaných a tedy méně známých soupeřů, tedy z Farského, Svobody a spoluhráče Šmída.

 

Ten mladšího kolegu rovněž považuje za velkou nepříjemnost. „Asi nejvíc se bojím právě Radka, protože se známe z tréninku a nemáme se čím překvapit. Ve dvojici na sebe vycházíme při hře 1 na 1 i při trénincích v Ostravě,“ odhaluje kuchyni NH Filip Šmíd.

 

A jak důkladně se účastníci moravského finále na svůj druhý výstup v soutěži připravovali?

 

„Nijak speciálně. Pustil jsem si ze záznamu svoje zápasy, abych se poučil z chyb a pak jsem už jen sledoval druhou moravskou skupinu, abych viděl, jakým stylem hrají další soupeři,“ hlásí Matěj Svoboda.

 

Spoluhráč Puršl si také pouštěl především konkurenci. Víc nestíhal. „V týmových trénincích toho máme dost, takže tolik času a sil na další přípravu nezbývalo. Přesto jsem se hře 1 na 1 věnoval i při tréninku a v pondělí si budu věřit.“

 

Budoucí doktor Kozina se snažil vyzkoumat, co by mohlo platit na jednotlivé soupeře, a jak dokáže stopnout jejich nejsilnější stránky. „Jinak jsem nic nového nechystal. Podle mě rozhodne úspěšnost zpoza oblouku a to, kdo bude jak fyzicky připravený. Vzhledem k tomu, jak tvrdě teď trénujeme v klubu, tak já budu připravený dobře,“ vzkazuje.

 

Týmový spoluhráč Farský se v tréninku zaměřoval především na střelbu po driblinku. „Pro 1 na 1 je totiž velmi klíčová,“ říká kometa letošní sezony.

 

Filip Šmíd přiznal poctivou přípravu navíc. „Potrénoval jsem s kamarádem, abych z toho po základním kole nevypadl.“

 

To jeho souputníkovi z Nové huti prý stačí spoléhat na to, co fungovalo v základní skupině. „Pokusím se i v pondělí hrát stejně. V českém regionálním finále bylo znát, že pravděpodobně budou rozhodovat trojky,“ poskytuje protivníkům vodítko ke své hře Radek Pumprla.

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC