image

19.01.2021

Reakce na průzkum popularity sportů NSA

Sportovním prostředím v Česku v minulém týdnu hýbal průzkum popularity sportů, který zveřejnila Národní sportovní agentura (NSA). Prezentace výsledků vyvolala řadu otázek a také silných reakcí. Významným faktem totiž je, že výsledky by se měly promítnout do financování sportovních svazů v příštích letech.

 

Po prvních rozpačitých reakcích v pátek dorazil od NSA dokument, který podrobněji dává nahlédnout do pozadí a způsobu vzniku výzkumu. Prezentované výsledky tak dostávají konkrétní obrysy a začíná být jasné, jak k nim zadavatel dospěl.

 

„My vnímáme průzkum jako něco, co tu dlouho nebylo. Průzkumy si dělaly jednotlivé sportovní svazy nebo soukromé agentury, ale takto centrálně zadán nebyl. Možná proto mohlo dojít k určitému rozdílnému pohledu na pokládané otázky, ale to je věc, která se v budoucnu může změnit,“ říká k průzkumu popularity sportů generální sekretář CZ BASKETBALL Michal Konečný.

 

Jak nám bylo ze strany NSA vysvětleno, mezi respondenty byly zastoupeny skupiny sportovců i lidí, pro které aktivní ani pasivní sport není hlavním tématem hovorů nebo života. Z toho plyne, že pro většinu sportovních fanoušků tradiční sporty dopadly hůře, než by čekali.

 

„Myslíme si, že průzkum míchá dohromady dvě věci – aktivní sportování s provozováním hobby volnočasových aktivit, kam bezesporu patří bowling nebo minigolf. To je pro řadu lidí atraktivní způsob relaxace, ale do plnohodnotného sportu jim přeci jen něco chybí,“ upozorňuje Konečný.

 

Tím ale nechce celý průzkum shodit ze stolu. I když ke znění jednotlivých otázek mohou panovat výhrady, nabízí řadu důležitých a zajímavých podnětů. Basketbal patří mezi technicky náročné sporty, a tak si ho většina lidí nepůjde ve svém volném čase jen tak ‚pinknout‘. Navíc kolektivní sporty mají všeobecně ve vnímání veřejnosti nevýhodu oproti individuálním. Zatímco týmové sporty většinu sezony hrají klubové soutěže, v individuálních sportech převládají reprezentační akce, které k sobě přirozeně táhnou více pozornosti.

 

Podle Konečného data z průzkumu ukazují, kde basketbal tlačí bota a na co se má zaměřit: „Jednou otázkou je, jak velkým způsobem se ve finále bude průzkum podílet na financování sportovních svazů. Druhou, neméně podstatnou, je ale to, co si z toho můžeme vzít. Nám jednoznačně ukazuje, že se musíme zaměřit na mladší generaci.“

 

Směrem k oslovení mladších skupin populace už Česká basketbalová federace začala svou pozici aktivně řešit velkou letní změnou na CZ BASKETBALL. „První krok jsme udělali vloni změnou a omlazením identity. Teď nás i s její pomocí čeká dlouhá práce, abychom při opakování průzkumu měli lepší pozici i u mladé generace do 45 let,“ dává Konečný cíl na příští období.

 

Další plány zatím pozastavila pandemie covid. Dalšímu ročníku populární soutěže pro 1. stupeň základních škol Jr. NBA měla předcházet dlouhodobá soutěž ČD Cup. Na startovní výstřel v podobě uvolnění restrikcí pro sport čeká Univerzitní basketbalová liga, kterou budou následovat soutěže pro střední školy a druhý stupeň základních škol.

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC