image

18.02.2020

Repre i jako vybočení ze stereotypu. Auda se do nároďáku vždy těší

Kdo by si nepamatoval jeho brutální nájezdy pod koš, často zakončované nekompromisní smečí nebo levou rukou přes hlavu. Patrik Auda se výrazně zasloužil o nezapomenutelný úspěch, jímž bylo šesté místo na světě. Teď se ale začíná od začátku. A Auda hrající francouzskou nejvyšší soutěž je jedním ze dvou krajánků v nominaci trenéra Ginzburga pro první kvalifikační okno o EuroBasket 2021.

 

Patriku, co čekat v prvním utkání evropské kvalifikace (v pátek od 20:10 v Pardubicích) od neznámých Dánů?

Vůbec nevím. Za ty roky, co jsem v týmu, jsme s nimi ani jednou nehráli. Asi to není vyloženě basketbalová země a nedokážu říct, co od toho čekat. Určitě by se ale nikdo neměl podcenit. Už v kvalifikaci na svět jsme hráli proti Islandu a tam jsem si myslel, že to bude jeden z těch jednodušších zápasů, a přitom ti kluci hráli výborně a byly to těžké zápasy.

 

Jaké to teď bude? Zvýšila se po MS očekávání?

Spíš se těšíme z toho, že budeme mít skupinu mistrovství Evropy doma, máme jistou účast a budeme hrát před našimi fanoušky v Praze. Přijde hodně lidí a bude super atmosféra. Už do Číny přijelo hrozně moc fanoušků, což jsme ani sami nečekali. A po výkonech na šampionátu očekávám, že to i dál bude podobné, ne-li lepší.

 

Je dobré hrát kvalifikaci, byť nesoutěžně, jen s vidinou na body do světového rankingu?

Já bych v tom hledal jen pozitiva, protože to odehrát prostě musíme. Mohou se vyzkoušet nové věci, noví hráči. Pro tým bude určitě fajn se sejít, než aby rok a půl čekal až do EuroBasketu. Pro mě osobně jsou ta „repre okna“ navíc i vybočením ze stereotypu sezony a můžu se díky nim podívat i domů.

 

I litevský soupeř bude ve druhém utkání tohoto okna (pondělí 24. února) postrádat svou elitu z NBA a Euroligy, v sestavě bude mít ze známějších hráčů jen trio Kalnietis, Kuzminskas (oba Kubáň) a Mačiulis (AEK Atény). Co od duelu na jistě horké půdě ve Vilniusu čekat?

Litevci i bez kluků z NBA a Euroligy mají pořád celou řadu hráčů všude po Evropě a mají z čeho vybírat. Je to basketbalová země a půjdou do toho na víc než sto procent, protože si EuroBasket teprve musejí vybojovat. Na nich tak bude určitě větší tlak, což je naše výhoda. Myslím, že to je hratelný soupeř. Loni v létě před MS jsme s nimi hráli přípravu v Koreji a bylo to vyrovnané, i když sestavy teď budou samozřejmě jiné.

 

Mimochodem, vy jste s uvolněním k národnímu týmu v klubu neměl potíže?

Ne, problémy jsem neměl žádné. Jen jsem ohlásil, že mi přišla pozvánka z „repre“ a trenér i manažer s tím byli v pohodě. Kluci z týmu teď mají stejně nějaký den volno, než zase začnou trénovat.

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

HomeCredit

HomeCredit
Společnost Home Credit a. s. je českou nebankovní institucí, která se specializuje na spotřebitelské financování. Poskytuje je zejména formou nákupu na splátky, úvěrových či kreditních karet či hotovostních úvěrů. www.homecredit.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC