image

02.07.2020

Roční příprava na mládežnické šampionáty. Projekt ČBF Summer Academy je v plném proudu

Koronavirová krize způsobila komplikace v celém sportovním světě a výjimku nedostal ani mládežnický basketbal. FIBA Europe zrušila všechny evropské šampionáty v kategoriích do 16, 18 i 20 let. Sportovní sekce České basketbalové federace tak přišla s projektem ČBF Summer Academy s cílem připravit mladé reprezentanty na šampionáty v příštím roce.

 

„Když 7. dubna FIBA rozhodla o zrušení všech mládežnických šampionátů, věděli jsme, že i tak s národními týmy chceme v létě pracovat, protože v tom vidíme smysl. Já osobně vidím smysl v tom, že nejlepší hráči své kategorie se potkají na delší dobu a denně se konfrontují a konkurují si, a především ta konkurence je posouvá dál. Naše pozornost se obrátila do dvou směrů – zaprvé k létu 2021, a proto jsme všechny ročníky posunuli k následujícímu létu. Tedy kluky, kteří letos ještě spadali do U16, už jsou součástí výběru U18 a tak dále. A druhou pozornost jsme věnovali samotným hráčům. To, co se může zdát jako promarněná šance, že se nejelo na mistrovství Evropy například divize A v U20 do Litvy, je na druhé straně i velice zajímavá příležitost, aby hráči i realizační týmy mohli pracovat bez tlaku na výsledky, aby se soustředili sami na sebe, na svoje přednosti i nedostatky a mohli pracovat na svém rozvoji. A právě tohle je cílem letošního léta,“ popisuje vedoucí úseku chlapeckých mládežnických reprezentací na ČBF Jiří Welsch.

 

Projekt a jeho tři základní cíle přibližuje také sportovní ředitel ČBF Michal Ježdík.

 

„Zaprvé chceme dát prostor co největšímu počtu hráčů, zadruhé chceme prodloužit přípravu na evropský šampionát, která běžně začíná jen pár měsíců před samotným turnajem a zatřetí se chceme zaměřit více na herní činnosti jednotlivce a celkově komplexní rozvoj hráčů, když je na to čas. Budeme pracovat i na kondiční stránce s tím, že hráče čekají různé testovací baterie,“ dodává Ježdík ke kempům, které probíhají od poloviny června na různých místech republiky a vyvrcholí na začátku srpna společným setkáním reprezentačních výběrů s mužským týmem nazvaným Lions week, které bude představeno v samostatném článku.

 

„Chceme vytvořit prostor a příležitost k prolínání různých věkových kategorií a aby některé z tréninků vedli zahraniční experti. Teď tady bude týden Stefan Weissenböck, jednáme s Torstenem Loiblem, který je zároveň bývalým sportovním ředitelem japonské federace,“ vyjmenovává zahraniční experty spolupracující s ČBF Ježdík. Weissenböck je známý zejména jako střelecký kouč jediného Čecha v NBA Tomáše Satoranského.

 

Do budoucna je podle Ježdíka cílem mít zahraniční experty u mládežnických reprezentací trvale. Plus se do rolí asistentů i hlavních koučů profilují trenéři, kteří se pohybují u týmů Kooperativa NBL. U mužů jde o asistenty Petra Czudka s Janem Pospíšilem, v kategorii U20 Lukáš Pivoda a Antonín Pištěcký, u U18 Dino Repeša.

 

„U každého reprezentačního družstva chceme mít jednoho zahraničního experta. Ne v roli hlavního trenéra ale spíš nějakého konzultanta. Ten by měl přinášet mezinárodní zkušenosti, jiný pohled na věc. Zároveň je oproštěn od vztahových věcí, kterých se my Češi nevyhneme. Navíc chceme dát příležitost mladším trenérům, se kterými máme zkušenosti buď z vzdělávacích programů nebo dalších akcí, které děláme. Většinou jsou to trenéři, kteří jsou nějak napojení na celky KNBL,“ pokračuje Ježdík.

 

A jací zahraniční experti jsou pro mládežnické reprezentace ve hře?

 

„U U15 a U16 je Loibl začleněný do realizačního týmu, u U18 je to Dino Repeša, u dvacítek zatím jednáme. Jsme v jednání se Stefanem Weissenböckem i Francesco Cuzzolinem, což je elitní kondiční trenér v Evropě. Myslím, že základ je velmi dobrý,“ uzavírá Ježdík.    

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC