image

21.03.2020

Spoluhráči jsou izolovaní od rodin. A z Krejčího je šéfkuchař

Je jedním z basketbalistů, který už téměř dva týdny musí sedět v „domácím vězení“. I jeho tým ze španělské Zaragozy postihla koronavirová karanténa, a to po ligovém zápase na Realu Madrid, který čtyři dny na to oznámil, že jeho americký křídelník Thompkins byl virem nakažen. A i 19letý reprezentant Vít Krejčí má teď nařízenou povinnou domácí samotku, již prakticky nesmí opouštět, což speciálně pro mladého vrcholového sportovce, navyklého na velkou fyzickou aktivitu, musí být peklo.

 

„Je to teď obrovský rozdíl. Jsme zvyklí na obrovskou zátěž, takže i spánek je bez pořádné únavy míň kvalitní. Je to zásah úplně do všeho, včetně jídla, kde se musíme víc hlídat. Konkrétně mě se tohle zase tolik netýká, protože s váhou problémy nemám, ale někteří kluci mají změněný jídelníček a musí jídlo omezit,“ podotýká mladík, který v Zaragoze zařezává už od svých čtrnácti.

 

„Snažíme se ale každý i doma něco dělat, abychom úplně nevypadli z formy, protože když se to stane, je hrozně těžké se vrátit zpátky.“

 

Španělsko je jednou z nejzasaženějších zemí s více než 17 tisíci nakažených a téměř osmi sty zemřelými, přesto vládou přijatá opatření nejsou podle Krejčího tak drastická jako v Česku. „Chození ven s rouškou tu zatím nebylo povinné. Jinak se ale ven nesmí, pokud to není vyloženě nutné. Myslím, že v Česku bylo dobře, že se to zavedlo poměrně brzy a snad se nákaza tolik nerozšíří. Tady už je to fakt hodně.“

 

Aspoň malým plusem pro mladého guarda je, že po nejvíc zasažených Madridu a Barceloně patří Zaragoza a její okolí k vůbec nejmíň postiženým regionům. „Nám se nákaza dlouho vyhýbala. I tady jsou teď ale otevřené jen obchody s potravinami a lékárny, plus některé restaurace na objednání jídla domů, což je pro mě dobré, když nemám náladu na vaření,“ doplňuje poslední objev národního týmu, kterého nová situace přiměla ve velkém k domácímu kuchtění.

 

„Jak teď nemám co dělat, tak se učím vařit pořád víc, což je super,“ usměje se. „Jelikož jsem neměl velký výběr surovin, musel jsem vařit hlavně různé těstoviny a maso na různé způsoby. Zatím mě to baví, ale po normálním tréninku by se mi s tím tolik mazlit nechtělo.“

 

Dlouhému sledování aktuálních zpráv se Krejčí radši vyhýbá. Stačí mu prý vědět, že rodina je v pořádku. „Moc na to koukat by mě jen štvalo a byl bych ještě víc v depresi. Už takhle jsem celý den doma. Kouknu jen občas na hlavní novinky a kolik je kde nakažených.“

 

Kvůli karanténě už deset dní nevyšel nikam ven. Navíc hned v prvních dnech zostřených opatření mu domů odjeli mladší spolubydlící z Dánska a Švédska, o něž se báli rodiče, a on tak v apartmánu osiřel. „Já zůstat musel, protože liga má pokračovat, i když většina lidí se shoduje na tom, že už asi nezačne. Uvidíme ale, co bude, jestli pak budeme moct odjet domů, nebo nějak začneme trénovat,“ spekuluje nahlas teenager, který v této sezoně španělské nejvyšší soutěže ACB zapisuje průměry 3,2 bodu za 7,5 minuty v 18 odehraných utkáních.

 

Podle Krejčího drtivá většina cizinců z ligových týmů má své zahraniční hráče stále ve Španělsku. Pokud jde ale o testování na přítomnost koronaviru, to prý v klubech víceméně neprobíhá. „Ani my jsme po zápase s Realem testovaní nebyli, protože ve Španělsku testů moc není. A netestuje se, i kdyby se projevily symptomy nákazy. To se týká jen starších lidí, nebo někoho s jinou nemocí. Mě jako mladého a jinak zdravého by prostě netestovali,“ popisuje zdravotní situaci Krejčí.

 

Pokyny a příkazy z klubu zněly pro karanténu jasně. „Ven prakticky nesmíme, máme zakázáno i chodit třeba na nákupy. Ještě že jsem měl nějaké zásoby jídla z dřívějška. Většina kluků z týmu už má rodiny, tak ti sem tam vyjdou, ale spíš se snaží držet v izolaci, a to i v rámci rodiny, že jsou zavření v jednom pokoji. Jinak od našeho kondičáka máme individuální plány, co jdou plnit prakticky bez jakýchkoli pomůcek. Uvidíme po dvou dnech, až nám skončí karanténa. V té je teď asi pět týmů z ligy, ale i ostatní jsou zalezlí doma,“ vypočítává Krejčí, který kromě Thompkinse neví o dalším ligovém hráči postiženém nákazou.

 

Ačkoli ACB si naplánovala obnovení provozu na 24. dubna, rozehrávač si nemyslí, že to bude možné. „Na druhou stranu nikdo neví, co bude pozítří, natož za měsíc. Nezbývá než čekat a nějak se udržovat v kondici.“

 

Pokud by se muselo začít hrát před prázdnými hledišti, Krejčí by to „kousl“, ale jen nerad. „Už jsme to s kluky probírali. Před týdnem jsme měli hrát ještě proti Seville a liga nám dala vybrat, jestli hrát bez fanoušků, nebo vůbec. My se jako tým dohodli, že hrát nechceme. Pokud by se mělo začít bez lidí v dubnu, tak to radši nehrát vůbec.“

 

Do konce základní části chybí ještě hodně - 11 kol, plus play-off, které se běžně hraje až do pozdního června. A co teprve nyní! „Už rozhodně není reálné dohrát to podle původního rozpisu, jedině že by se posunula olympijská kvalifikace, ale to nevím, jestli by šlo. Liga by se tak určitě musela zkrátit, jinak by nebyla šance. Jako hráči teď ale konec sezony moc neprobíráme, nejdůležitější je starost o rodinu a o sebe. Všichni se hlavně snaží zůstat zdraví.“

 

K aktuálním starostem ale patří i to, jak budou hráči dál od klubů vypláceni. „Tohle je na agentech. Časem se to asi bude řešit individuálně, ale asi by měla být jednotná pravidla, co se s platy v podobné situaci stane. Co vím, tak v březnu nám klub ještě zaplatí normálně a od dubna se uvidí.“

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

HomeCredit

HomeCredit
Společnost Home Credit a. s. je českou nebankovní institucí, která se specializuje na spotřebitelské financování. Poskytuje je zejména formou nákupu na splátky, úvěrových či kreditních karet či hotovostních úvěrů. www.homecredit.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC