image

15.02.2020

Tuři berou pohárový bronz

Druhý zápas ve druhém dni a navíc nutnost vypořádat se se semifinálovým neúspěchem. To byl ve zkratce program Opavy a Svitav. Utkání o třetí místo na Hyundai FINAL Four mohlo začít. Sice s menším odpočinkem pro Svitavy, ale i tak Východočeši vstupovali do zápasu jako mírný favorit.

 

Proti Opavě hovořil podkošový nepoměr obou sestav navíc ještě zvýrazněný o absenci Martina Gniadka. Toho do zápasu nepustila viróza. Musíme ještě připomenout včerejší zranění Luďka Jurečky, který dnes také nemohl zasáhnout do zápasu. Podkošový prostor tak měl jednoznačného vládce. Svitavský Dodd rozdal během první pětiminutovky tři bloky. Opava se tak uchýlila ke střelbě za tři body. Jenže plzeňské koše jako by Slezanům nevyhovovaly. Až osmá trojka našla svůj cíl. Byly to z rukou Dragouna první opavské body v zápase.

 

Svitavy vycítily, že soupeř je nalomený a moc mu nepomohly ani dva oddechové časy netradičně použité už v prvních osmi minutách. Tuři tak vytvářeli neustálý tlak na rozehrávku Opavu vysunutou obranou. Brzké zisky podpořily svitavskou ofenzivní explozi. Už tak zdecimovaný opavský kádr postihla další rána, když držíc se za koleno odkulhal Zbránek. I tak opavští basketbalisté zkusili na konci poločasu vykřesat trochu naděje.

 

Povedlo se jim to díky dobrému pressingu. Najednou mohlo jejich manko klesnout pod deset bodů. Jenže Svitavy uhájily pohodlnější poločasový polštář. Po změně stran ale opavské povstání rychle skončilo. Svitavy si soustředěným výkonem pohlídaly začátek druhého dějství. Z dálky se rozstřílel reprezentační pivot Šimon Puršl a trenéra Pivodu tak nemusely trápit ani čtyřfauloví Crandall, Marko, Kotásek či Slezák.

 

Stejné drama jako v posledním ligovém střetnutí tak dnešní zápas nenabídl. První, natož druhé prodloužení zůstalo v nedohlednu. Bronz bez větších problémů tak berou Svitavy.

 

BK Opava – DEKSTONE Tuři Svitavy 77:97 (16:31; 38:54; 55:76)

Švandrlík a Bukovjan po 19, Dragoun 9, Bujnoch 7, Slavík a Klečka po 6, Šířina 5, Štěpánek 4, Kurečka 2, Zbránek 0 – Puršl 17, Kovář 16, Slezák 14, Kotásek 13, Crandall 12, Dodd 8, Jelínek 7, Marko 6, Hlobil 4, Svojanovský 0

TH: 37/23 – 20/18

Trojky: 8 – 11

Doskoky: 36 – 52

Zisky: 15 – 7

Ztráty: 11 – 20

Asistence: 16 – 29

Fauly: 21 – 29

 

Lukáš Pivoda (kouč DEKSTONE Tuři Svitavy): „Neřekl bych, že dnes šlo všechno podle plánu, ale chtěli jsme medaili a šli si za ní. Samozřejmě utkání bylo ovlivněné spoustou zranění na naší straně i na straně Opavy, během zápasu se bohužel souepeři zranili další dva hráči a asi to nemělo takový náboj, jaký by od toho všichni čekali. Na to se ale historie neptá a my jsme za to třetí místo hrozně rádi. Je to zadostiučinění a ocenění naší dosavadní práce. Zároveň je to motivace do zbytku sezony. My si dali za cíl získat medaili v lize i v poháru. První úkol jsme splnili, uvidíme, jak se bude dařit dál. Hlavně se musíme uzdravit a pak to bude zase vypadat jinak. K našemu stylu hry totiž potřebujeme širokou rotaci. OBrien a Stamenkovič by se měli vrátit po reprezentační pauze a Matěj Svoboda podstoupí ještě jednu magnetickou rezonanci.“

 

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

HomeCredit

HomeCredit
Společnost Home Credit a. s. je českou nebankovní institucí, která se specializuje na spotřebitelské financování. Poskytuje je zejména formou nákupu na splátky, úvěrových či kreditních karet či hotovostních úvěrů. www.homecredit.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC