image

04.02.2019

Váňa: Půjdeme si pro to

Nemilosrdný los jim nastavil do cesty nejtěžšího možného soupeře – obhájce trofeje, který v této sezoně na domácí scéně ještě neprohrál. Křídelník Olomoucka František Váňa si ale před historicky prvním semifinále svého klubu v Hyundai Final Four Českého poháru nezoufá.

 

„Chtěli bychom využít toho, že potenciálně by už mohl být soupeř trochu unavený, i když jeho hráči mají minuty dobře rozložené, a nikdo není přehnaně vytížený, v čemž je asi jejich největší síla. A my budeme bojovat co nejvíc, protože aspoň jednou za sezonu by Nymburk prohrát měl. A kdyby se nám ho povedlo zaskočit v tomhle semifinále, bylo by to jen dobře. Půjdeme si pro to,“ hlásí 20letý forward přes sobotním duelem v Novém Jičíně (od 14:00), který bude pro Nymburk už patnáctým v rozmezí posledních 36 dní.

 

Olomoucko do utkání půjde možná stále bez slovinského rozehrávače Močnika, který týmu chybí už od 9. ledna. „Jan má problémy s achilovkou a zatím nikdo neví, jak to s ním bude vypadat,“ informuje Váňa, podle nějž Močnikův krajan Pelko a druhý hlavní rozehrávač týmu, který Hanákům chyběl rovněž většinu ledna, měl být po rozehrání v posledních dvou utkáních v lize na Final Four už připraven v plné polní.

 

Reprezentant do 20 let bude v sobotu jedním z mála účastníků turnaje, který má se specifickou novojičínskou halou čerstvé zkušenosti, neboť tam zajíždí v rámci první ligy s týmem Prostějova. „Bude tam docela velký šrumec, hala je poměrně malá a myslím, že by tam mohla být parádní atmosféra a že fanoušci budou hodně slyšet, což bude asi i tím největším faktorem.“

 

Ostatní účastníky ale předem upozorňuje na to, aby se připravili na dobré čtení řady různých čar na hrací ploše. „Já už jsem na to zvyklý, takže tohle mi problém nedělá, ale je možné, že pro někoho to bude problém. Pamatuju si zápas v mládeži, kdy tam spoluhráč běžel v autu, a ani si toho nevšiml.“

 

Váňa byl spolu s další mladou puškou Adamem Gogou zejména při lednovém výpadku playmakerů Močnika s Pelkem důležitou součástí týmu Olomoucka, kdy Goga spolu s shooting guardem Dunansem museli zastat řízení hry. A stejně jako Váňa si nevedl zle, ač podobně jako kolega do té doby v sezoně minutově spíš paběrkoval.

 

„Když nás bylo potřeba, snažili jsme se a dál se snažíme té šance využít. Při té omezené sestavě jsme nebyli pod nějakým psychickým tlakem, že budeme po jedné chybě vystřídání, a hráli jsme odvážněji. Adamovi teď ty zápasy vycházely výborně, posouvá se jako rozehrávač nahoru a stává se platným generálem palubovky,“ chválí křídelník.

 

Právě odvážné akce Gogy měly zásadní důležitost v neuvěřitelném pohárovém čtvrtfinále na domácí půdě s Pardubicemi, kde se Olomoucko nakonec dokázalo vykopat z velkého deficitu ve skore i přes 26 spáchaných ztrát. Soupeř jich totiž měl 21!

 

„Ten zápas byl po všech stránkách šílený, včetně našich ztrát, nicméně právě Adam tam měl nějaké důležité nájezdy, když jsme to otáčeli. My jsme začali zápas hrozně, ale pak už jsme líp bránili, Pardubice nás nakopnuly několika ztrátami, my jsme dali pár trojek a nakonec to otočili. Uznávám ale, že jako fanoušek bych asi nebyl úplně potěšen se na takový zápas koukat,” může se už Váňa s odstupem řady dnů pousmát. „Na druhou stranu ta vyrovnanost zápasu diváky zase udržovala v napětí.”

 

František Váňa v posledních týdnech také na vlastní kůži zakusil, jak vratká může být forma v elitním basketbalovém patře. V domácím utkání s Kolínem na začátku ledna šokoval ligu historickým trojkovým nástřelem 9/9, aby se v následujících třech utkáních prosadil zpoza oblouku jen v jednom. Poznal tedy na těsnějších obranách, jak nečekaný milník „chutná“?

 

„Mně přijde, že obrany si mě všímají pořád stejně, ale je pravda, že po Kolínu jsem vyhořel v Nymburce, čemuž jsem se vlastně ani nedivil, protože tohle bývá častý jev. Opravdu jsem si ale zatím nevšiml, že by se na mě obrany od té doby zaměřovaly víc. Anebo je ten rozdíl jen malý,“ porovnává forward.

 

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR